תוקף. דגן
תוקף. דגןצילום: ערוץ 7

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, המוביל את המאבק בנושא הכבישים העוקפים ביו"ש, מביע הבוקר (ראשון) אי שביעות רצון מדבריו של ראש הממשלה בישיבת שרי הליכוד בעניין הכבישים העוקפים.

"צר לי אולם נראה שיש מי שמנסה למשוך אותנו באף. הכבישים העוקפים הובטחו פעם אחר פעם. הבטחות יש. כבישים אין. משפחות שכולות שנפגעו מכך יש. בשורה אין", אומר דגן.

"אנחנו לא נמשיך להסתפק בהבטחות מעל במות מכובדות", מדגיש דגן, "נושא הכבישים העוקפים ביו"ש ומרכיבי הבטחון בכבישים ובישובים הם עניין הרבה יותר חשוב מפוליטיקה וכיפופי ידיים פנימיים בממשלה. ובתוך המחנה הלאומי".

"על ראש הממשלה להתחייב למועד קרוב וברור מתי ייסללו הכבישים העוקפים ומתי ייסגרו הפערים הבלתי נתפשים במרכיבי הביטחון בין היישובים ביו"ש לבין גבול הצפון ועוטף עזה", מוסיף דגן.

לדבריו, "ביטחונם של תושבי יו"ש אינו הפקר. במידת הצורך נצא למאבק על מנת למנוע את הרצח והפיגוע הבא".

מוקדם יותר הבוקר הבטיח נתניהו בישיבת שרי הליכוד כי יקדם פתרון לכבישים העוקפים בהקדם - גם אם יידרש לצורך כך קיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה.

הדברים נאמרו בתגובה למתקפה על נתניהו מצידם של מספר שרים בליכוד, בלחצו של ראש מועצת שומרון, יוסי דגן הפועל בנושא זה כבר תקופה ארוכה.

השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, אמרה לנתניהו, "יש 10 מליארד שקלים שהמדינה לא השתמשה בהם. הכבישים העוקפים הם עניין של הצלת חיים. יש דרך לפתור את זה וצריך לפתור את זה".