תוקפת. לבני
תוקפת. לבניצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

באופוזיציה מכנים את רפורמת המינויים של השרים איילת שקד ויריב לוין "חוק הג'ובים", ולאחר שאושרה היום (ראשון) בממשלה יוצאים במתקפה חריפה נגדה.

ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) צייצה בחשבון הטוויטר שלה "חוק הג'ובים אושר בממשלה. אין בושה!", וציטטה ציוץ קודם בנושא בו נאמר, "חוק הג'ובים, חזרה לרעות החולות של שלטון המקורבים. ידע כל אזרח בישראל שהצלחת ילדיו תלויה בקרבתם לצלחת הפוליטית ושאין שוויון הזדמנויות בישראל".

ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) מסרה בתגובה לאישור, כי מדובר ב"חוק המלחמה בתקינות השלטון".

"דווקא בעת בה השחיתות גואה אומרת הממשלה כן לקימבונים, למקורבים ולעיגול הפינות. לא למקצועיות, ענינייות ולא להזדמנויות שוות. דבר חיובי אחד שיצא מכל זה הוא שנפסיק לשמוע את תירוצם הידוע של שרים ש'לא מאפשרים לנו ליישם מדיניות שהתוונו'", הוסיפה.

לדבריה "אמון הציבור במערכות השלטון בירידה של שנים, ונראה שבצדק, אך הממשלה לא עושה דבר כדי להשיבו - היא כנראה לא צריכה אותו".

יו"ר מפלגת יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, הגיב לאישור ואמר, "הממשלה אישרה היום את חוק הג'ובים החדש שלה. עוד חוק ג'ובים, עוד מינויים פוליטיים, עוד משרות שאף אחד לא צריך".

לדבריו, "כל משרה כזאת היא שני מיליון שקל, ביחד כל מה שהם אישרו היום לעצמם, למקורבים שלהם - 40 מיליון שקל. בכסף הזה היה אפשר לפתור את כל הבעיה של הצהרונים. זה מיועד רק למטרה אחת- שהשרים יוכלו לסדר ג'ובים למקורבים שלהם על חשבון אזרחי מדינת ישראל".

ח"כ עפר שלח, יו"ר סיעת יש עתיד, מסר, "חוק הג'ובים שעבר בממשלה הוא המשך ישיר של המתקפה חסרת הרסן של נתניהו על המשטרה והעומד בראשה. נתניהו ועושי דברו משתלחים בפראות בכל שומרי הסף והדרגים המקצועיים, ובאותו זמן הם מעבירים חוק, שנועד לסדר תפקידים בכירים לחברים שלהם ולמי שהם חייבים לו פוליטית. זו מכירת חיסול של הממלכתיות והאחריות הציבורית על ידי אנשים שאיבדו כל רסן, בהובלת אדם שבמאבק שלא לעמוד לדין יהרוס הכל".