תינוק
תינוקIstock

ארגוני הנשים של השמאל הניאו-מרקסיסטי השיקו השבוע מהלך משולב בשאיפה להלאים את ילדי ישראל ולהפוך את החברה הישראלית למשהו שמזכיר את החברה הקיבוצית מלפני 80 שנה, עם נשים שעובדות לצד הגברים בשדות "מצאת החמה ועד צאת הנשמה", וילדים שגדלים בבתי ילדים.

המהלך הושק באמצעות כתבה ב"ידיעות אחרונות", המוקדשת לדו"ח של שדולת הנשים – ארגון דגל של הקרן הניאו-מרקסיסטית הקרויה "הקרן החדשה לישראל" – שהוכן בשיתוף עם קרן ברל כצנלסון.

"המדינה פשוט אומרת, הילדים שלכם, לא שלנו", הכריזה כותרת הכתבה. הכתב הסביר שהמדיניות הממשלתית מעודדת ילודה, כולל סבסוד של טיפולי פוריות, אבל ההתעניינות שלה נמשכת רק "עד שהילדים מגיעים". הכתבה כולה מכוונת לדרישה מהממשלה להשקיע יותר תקציבים בחינוך ילדים מגיל 0, אם באמצעות חופשות לידה ארוכות לגברים ולנשים, ואם באמצעות סבסוד מסגרות חינוך לפעוטות.

לא עניין פרטי
לא עניין פרטיצילום: טוויטר

"הדו"ח מתמקד במערכת החינוך לגיל הרך, אבל זה רק הדבר הראשון", הסבירה בכתבה יערה מן מ"שדולת הנשים", מחברת הדו"ח, ותיארה את המערך הביורוקרטי שהיא ושולחיה רואים בעיני רוחם. "צריך שחוק יום חינוך ארוך יוחל באמת, ויהיה ארוך באמת, ויוחל על כולם. צריך פיקוח על המסגרות לגיל הרך. צריך לבנות מערכת חינוך שנותנת מענה מקיף ורחב יותר. הצד השני זה שוק העבודה. להפחית את מספר השעות שאנחנו עובדים. להוסיף ימי חופש להורים".

"אם ההורים מוציאים היום 80 אחוז מההוצאה על הגיל הרך והמדינה רק 20, אז לכל הפחות היחס הזה צריך להתהפך", פירטה מן. "אנחנו משלמות סכומים עצומים, זה לא רק העלות הכלכלית של הצהרון, שהוא בעצם בייביסיטר בלי תכנים. למדינה יש אחריות על החינוך, הביטחון והבריאות של הילדים שהיא עודדה אותנו להוליד. אלו הדברים הבסיסיים. אנחנו נפעיל לחץ ציבורי, הדו"ח יועבר לכנסת ולממשלה, ניזום עליו דיונים בכנסת ונפגוש את הגורמים המקצועיים. אבל בלי לחץ ציבורי, בלי קריאה ציבורית זה לא ישתנה".

החקיקה בדרך
החקיקה בדרךצילום: טוויטר

מי שמיהרה לחבק את הדו"ח והכתבה היתה ח"כ מרב מיכאלי מהמחנה הציוני. "ילדות וילדים הם העתודה והעתיד של החברה והמדינה שלנו, לא עניין פרטי", הצהירה בטוייטר. "די להזנחה. הגיע הזמן שהממשלה תשקיע בהןם בהתאם. הנחתי כבר הצעות חוק לחופשת לידה שוויונית של שנה ולמימוש יום לימודים ארוך, ההצ"ח להגנה על תינוקות והורים בדרך. זאת ההשקעה הכי חשובה שלנו".

ח"כ מיכאלי מכוונת ככל הנראה להצעת חוק "לימוד חובה (תיקון – חינוך חינם לפעוטות ולילדים), התשע"ה–2015" שהגישה לפני כשנתיים. הצעה זו מרחיבה את תחולת חוק חינוך חובה חינם, לפעוטות מגיל שלושה חודשים.

בתיקון המוצע, חינוך הפעוטות מגיל 3 חודשים מוגדר כחינם אך לא כחובה. ברם, זו שיטת הכחש של הניאו-מרקסיסטים. כולנו אוהבים לקבל דברים בחינם. המילה "חובה" תוכנס לחוק בהמשך, והיא תבוא לציבור בהפתעה, אחרי שהחוק כבר יעבור. כך זה היה כשהממשלה אישרה את החלת חוק חינוך חובה מגיל 3, עקב "המחאה החברתית" המהונדסת של 2011. כך זה גם יהיה, מן הסתם, בשלב הבא. זו דרך הפעולה של הניאו-מרקסיסטים.

כחש נוסף, כמובן, הוא ההסתרה של העובדה ששום דבר לא בא בחינם. ככל שהחינוך של הילדים יסובסד יותר ע"י המדינה, הרי שהאזרחים ישלמו יותר מיסים.

הכותב הוא אב לשניים ויו"ר תנועת המשפחה.