להוריד את הלהבות. נתניהו
להוריד את הלהבות. נתניהוYonatan Sindel/Flash90

איש העסקים אביב בושינסקי, אשר היה בעבר יועץ התקשורת של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מעריך בראיון לערוץ 7 כי "קמפיין הקורבן" שמנהל ראש הממשלה נגד ההדלפות של המשטרה לא מסייע לו.

"קצת מוזרה לי הביקורת, המניע והעיתוי" מציין בושינסקי, שהיה גם כתב משטרה בעברו הרחוק יותר, "אני אכן מכיר את שני צדדי המתרס. הייתי גם כתב לענייני משטרה כשפרצה פרשת בראון חברון. שם לא רק שהיו יותר הדלפות מהמשטרה, הייתה גם אוירה ציבורית וגם של חלק מהחוקרים שהתוודו אחר כך שהם ממש רצו לחפש הרשעה נגד נתניהו. אולם, חרף כל ההדלפות, האווירה הציבורית והפופולריות שהייתה נמוכה, בסוף לא הוגש אף כתב אישום נגד ראש הממשלה".

"חשבתי שנתניהו, שלמד על בשרו מהן הדלפות מחקירות, דווקא יפעל בטקטיקה אחרת ויגיד שהוא מכבד את החוקרים, שהצדק צריך להראות ולהיעשות, וצריך לתת לגורמי האכיפה לחקור אותו. במיוחד שהוא אומר ש'לא יהיה כלום כי לא היה כלום'. חבל שהוא מכניס את החוקרים לכזאת מוטיבציה", מציין בושינסקי. "אם בסופו של דבר לא יוגש כתב אישום או לא תהיה המלצה להגיש כתב אישום ישאלו כולם את המשטרה למה עשיתם את כל הבלגאן הזה? אז במקום לתת להם לרדת מהעץ אתה רק תולה אותם על עץ גבוה יותר".

לדבריו זה הזמן שבו כדאי לנתניהו לשמור על שקט, "תראה מה קרה, במקום לדבר על טראמפ על איראן ועל אונסק"ו מדברים על ליאור חורב ועל מפכ"ל המשטרה. בהכירי את נתניהו הוא כנראה ראה במוצאי שבת את החדשות וחשב שהנה הסתיימו החגים ומתחילים את החגיגות על הראש שלו ולכן הוא מיהר להוציא את ההודעה הזאת. אני חושב שזה קצת מיותר. אם אני הייתי נדרש לייעץ לו, הייתי מייעץ לו שיוריד את גובה הלהבות. רוב הציבור לא מחפש את ראשו או להדיח ראש ממשלה בגלל סיגרים. לכן כדאי לו לעשות קצת שקט, להוריד את המתח, אולי הדבר הזה דווקא ישרת אותו טוב יותר מהקמפיין הנוכחי".

בושינסקי מעריך שלנתניהו יש סיכוי טוב לצאת מהחקירות ללא כתב אישום, "יאמר לזכותו שבעבר הוא יצא מכל החקירות ומכל התיקים הלכאורה והלא לכאורה. אם זה בפרשת עמדי וההובלות והמתנות בסיבוב הראשון ומי יודע בעוד כמה. אני יכול להגיד לך גם מהיכרותי את האיש, אני לא מאמין שהוא עשה משהו כזה. אני יכול לומר לגבי פרשת הצוללות שאני מוכן לשים את ידי באש שידו של נתניהו לא היתה במעל. זה לא באופיו. הוא לא בן אדם מושחת ולא מחפש דרכים להתעשר או לגנוב על חשבון הציבור. לגבי פרשת המתנות והסיגרים והפרשה שמכונה תיק 2000 נוני מוזס, קטונתי. אני לא יודע לפרש את זה. אבל בהחלט יש סיכוי שנתניהו יצא מזה. אם הוא לא יצא מזה אז כנראה הוא לא בסדר, אבל אנחנו עדיין לא שם".