מירי רגב
מירי רגבצילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90

"תסעו לתחרות ותנצחו דווקא במקום שלא רוצים לראות את דגל ישראל מתנופף ואת ההמנון מושמע", כך אמרה היום (שני) שרת התרבות והספורט מירי רגב, על החלטתם של מארגני תחרות הגראנד פרי בענף הג'ודו שיתקיים באבו דאבי שלא לאפשר סממנים ישראליים לכל אורך התחרות היוקרתית.

אל תחרות הגראנד פרי היוקרתית שתתקיים בעוד שבוע וחצי בעיר הבירה של איחוד האמירויות, יטוסו נציגי הג'ודו הישראליים, אך לא יוכלו להתחרות עם סממנים ישראליים - החל מהמדים עם אותיות ISR המסמנים את שם המדינה, דרך נגינת ההמנון במידה שיזכו במדליה כלשהי ועד הנפת דגל ישראל באולם התחרות.

האיסורים הללו הגיעו לאיגוד הג'ודו הישראלי לאחר שמארגני התחרות באבו דאבי הבינו כי לאסור על השתתפותם של הספורטאים הישראליים אינה באה בחשבון בשל החשש מסנקציות על ידי ראשי איגוד הג'ודו הבינלאומי והחליטו לאסור את הופעת הסממנים "בשל חשש מתגובה של המקומיים".

בתחילה הציע יו"ר איגוד הג'ודו הישראלי משה פונטי שלא להופיע לתחרות בה סממנים ישראליים אסורים, אך לאחר התייעצות עם שרת התרבות והספורט מירי רגב הוחלט להטיס את הספורטאים במטרה לנצח דווקא באבו דאבי.

"אני לא רוצה שהספורטאים שלנו ייפגעו בגלל ההחלטה הזו, ומבחינתי אני לא רוצה למנוע את הנסיעה", אמרה השרה רגב.

זו אינה הפעם הראשונה בה אוסרים מארגני התחרות באבו דאבי על הופעת סממנים ישראליים, כשכבר לפני שנתיים עשו זאת במהלך אליפות שהתקיימה, בה זכו ירדן ג'רבי שכבר פרשה מאז ושגיא מוקי שזכה לאחרונה במדליית זהב, במדליות ארד כאשר הם התחרו תחת דגל האיגוד העולמי.

בימים האחרונים פעל יו"ר האיגוד העולמי מאחורי הקלעים במטרה לאפשר לישראלים להתחרות באבו דאבי ולהימנע ממקרה דומה לזה שהיה לפני כשנתיים, אז הם לא קיבלו ויזה מהמארגנים אלא רק לאחר התערבות של האיגוד העולמי.

השרה רגב ששמעה כי התחרות קריטית לג'ודוקאים מישראל, כשזו חשובה מבחינת ניקוד ודירוג, היא אמרה לפונטי: "תסעו לתחרות ותנצחו דווקא במקום שלא רוצים לראות את דגל ישראל מתנופף ואת ההמנון מושמע. אני לא רוצה שהספורטאים שלנו ייפגעו בגלל ההחלטה הזו, ומבחינתי אני לא רוצה למנוע את הנסיעה".

בינתיים מנסה השרה רגב למנוע את האיסורים, כשזו פנתה במכתב לנשיא איגוד הג'ודו העולמי ודרשה לשנות את ההחלטה ולא למנוע את ייצוג מדינת ישראל על חליפות הג'ודוקאים. "מדובר בהפרה בוטה של כל כללי הספורט ורוח הספורט העולמית", כתבה רגב שביקשה להתערב בדחיפות "כדי ש-12 הספורטאים שאמורים לצאת לתחרות יוכלו לייצג את ישראל כבכל תחרות אחרת".

יתירה מכך, השרה רגב עצמה קיבלה הזמנה לאירוע לפני כשבוע ימים מטעם יו"ר האיגוד העולמי, וזו כבר נערכה לטיסה לשם, כולל סידורי אבטחה, אך אם ההחלטה לא תשתנה ביממה הקרובה היא צפויה לבטל את הגעתה לאבו דאבי.

מאיגוד הג'ודו נמסר: "כפי שקרה לפני כשנתיים בתחרות באבו דאבי, איגוד הג'ודו הישראלי מעריך כי גם הפעם לא תתאפשר לנבחרת הישראלית להופיע תחת דגלי הלאום. הערכה זו מגיעה לאחר שיחה שקיים יו"ר איגוד הג'ודו הישראלי משה פונטי עם יו"ר איגוד הג'ודו העולמי מריוס ויזר.
איגוד הג'ודו הישראלי מתנגד בחריפות לעירוב של פוליטיקה וספורט ומאמין כי הספורט אמור לקרב בין אנשים ולא להיפך. ביום חמישי ייפגש בזאגרב משה פונטי עם ויזר על מנת לפעול לשינוי ההחלטה של הועדה המארגנת באבו דאבי, שהיא מנהלת את התחרות.

"אנחנו לא ניגרר לזירה הפוליטית ולא נעניק פרסים למי שרוצה לגרום לכך שאנחנו נירתע מלהופיע בעולם.המטרה שלנו היא אולימפיאדת טוקיו 2020 והתחרויות בדרך הן אמצעי להשגת המטרה. יש כאלה שמנסים לחבל בהשגת מטרה זו וישמחו אם ישראלים לא יופיעו באולימפיאדה,אבל אנחנו לא נאפשר להם להפריע לנו".