אבי גבאי: אם עושים שלום למה לפנות התנחלויות?באדיבות המהדורה המרכזית של חדשות 2

אבי גבאי, יו"ר מפלגת העבודה ממשיך לשבור ימינה ומצהיר כי הוא אינו מתכוון לפנות התנחלויות.

"לא אפנה התנחלויות במסגרת הסכם עם הפלסטינים", אמר גבאי בראיון לערוץ 2 הערב (שני). הוא הוסיף כי לדידו הסכם שלום לא צריך להתפרש אוטומטית כהסכמה לפינוי יישובים. "למה צריך לפנות אם אתה עושה שלום? הדינימיקה היא לאו דווקא נכונה. אם אתה עושה שלום אז אפשר למצוא פתרונות שלא מחייבות פינוי".

במערכת הפוליטית מעריכים כי התבטאות זו, המצטרפת להתבטאויות מפתיעות אחרות שאינן עולות בקנה אחד עם עמדות חברי הכנסת של המפלגה, נועדה כדי להציב את יו"ר העבודה כאלטרנטיבה לראש הממשלה נתניהו.

גבאי אמר בסוף השבוע באירוע בבאר שבע כי מפלגתו לא תשב עם הרשימה המשותפת באותה ממשלה: "לא רואה משהו שמחבר אותנו אליהם".

"כדי להגיע למצב שבו אנחנו מרכיבים את הממשלה הבאה, אנחנו צריכים באזור ה-27 מנדטים ושלפיד יהיה באזור ה-11".

גבאי גם ציין כי קרוב לוודאי שציפי לבני תשוריין במפלגתו והוסיף: "אני מקווה שבוגי יעלון יחזור למפלגת העבודה".

אתמול הוא ציין בכנס של פעילי 'העבודה' בדימונה כי הערבים חייבים להבין שישראל חזקה יותר.

"אנחנו צריכים להבין דבר מאוד פשוט - אנחנו החזקים פה. כל הזמן מפחידים אותנו, אבל אנחנו החזקים פה. אנחנו יותר חזקים מהערבים. אנחנו לא צריכים לפחד מהם - הערבים צריכים לפחד מאיתנו", אמר גבאי.

בנושא הבטחוני הוא ציין כי "אי אפשר להיות פשרן. אי אפשר להיות 'טוב אני מבין, טוב ירו רק טיל אחד'. אין דבר כזה. ירו טיל אחד – אתה יורה עשרים. רק ככה מבינים במזרח התיכון".

לגבי המשא ומתן עם הפלסטינים אמר יו"ר המחנה הציוני, "אני פוגש הרבה מאוד מדינאים ואנשי ביטחון שעסקו במשא ומתן עם הפלסטינים ואני שואל את כולם את השאלה האם יש פרטנר? חצי מהם אומרים לא וחצי מהם אומרים כן. באופן מפתיע אנשים בעלי רקע בטחוני אומרים שכן". גבאי עצמו גרס ש"לא בטוח שיש פרטנר בצד השני".