הרב משה טרייטל
הרב משה טרייטלצילום: יח"צ

"העידן המודרני ובמיוחד העידן הטכנולוגי מזמין איתו שיפור ניכר באיכות החיים אך גם לא מעט סכנות, פיתויים וגירויים - מה שהביא לעלייה דרמטית באחוז ה'מתמכרים' במיוחד במגזר החרדי והדתי", כך טוען הרב משה טרייטל, יו"ר מרכז הגמילה החרדי 'הגומל' שנכנס בימים אלה לפעילות גם במגזר הדתי לאומי.

טרייטל והמרכז שהקים, טיפלו בשנה האחרונה באלפי 'מתמכרים' חרדיים, שסבלו משלל התמכרויות החל מ'נזקי האינטנרט' כהגדרתו, דרך התמכרות לטיפה המרה, הימורים, ניקוטין, עודף משקל, תלישת שיער ועוד.

לדבריו, זמן קצר לאחר שהחל לטפל בהמוני החרדים שהגיעו אליו, בעקבות פרסום צנוע של מודעות קטנות שתלה בעצמו על לוחות המודעות במרכזי הערים החרדיות, הבין שהביקוש גובר על ההיצע.

"דווקא בגלל שהפרהסיא במגזר החרדי והדתי היא נקייה מפיתויים, ניתן היה לחשוב שהסביבה דוחה את ההתמכרויות הללו, אבל זהו מצג שווא. התופעות הללו לא פסחו, לצערנו, מעל המגזר החרדי והדתי. להיפך, המתמכר מתבייש וחושש באופן כה קיצוני, שלא יפנה לעזרה גם כשירגיש את החבל מתהדק סביב צווארו וצוואר חירותו הנפשית. את המציאות העגומה הזו גיליתי זמן קצר לאחר שהקמתי את מרכז הגמילה", מסביר טרייטל שהחליט, כאמור, להרחיב את פעילות המרכז גם למגזר הדתי לאומי, בעקבות פניות שקיבל.

"החזון של 'הגומל' הוא לתת כלים למתמכרים על מנת למגר את התופעות הללו, לגרום להם לשנות הרגלים. מאחר והכלים שלנו לא ממוקדים בבעיה מסוימת אלא בהתמכרות בכלל, אנו יכולים לתת מענה לכל סוגי ההתמכרויות ולהתאים לכל מגוון האוכלוסיות. בעזרת השיטה שלנו, המיושמת בתהליך חווייתי ומכובד, המלא באתגרים ורצוף הישגים, מצליח המתמכר לצאת מאורח חייו המכור ולבחור בחיים חדשים, מלאי שמחה ושלווה. המתמכרים העוברים דרכנו זוכים ל'לידה מחדש'", מסכם משה טרייטל.