טילים בין-יבשתיים בצפון קוריאה
טילים בין-יבשתיים בצפון קוריאהצילום: רויטרס

המשנה לשגריר צפון קוריאה באו"ם, קים אין ריונג, הזהיר את שכנותיה של המדינה הקומוניסטית שלא להשתתף במהלכים הצבאיים שארה"ב נוקטת נגדה.

המצב בחצי האי הקוריאני "הגיע לנקודת המסוכנת ביותר (הביטוי מופיע כ"touch and go" בדיווחים באנגלית – ג"כ) ומלחמה גרעינית עלולה לפרוץ בכל רגע", אמר.

צפון קוריאה היא המדינה היחידה על פני כדור הארץ שסבלה מ"איום גרעיני כל כך קיצוני וישיר" מארה"ב מאז שנות ה-70, התלונן, ולמדינה יש זכות להחזיק נשק גרעיני להגנה עצמית.

סוכנות הידיעות רויטרס מסרה כי האמירה נכללה בדברים הכתובים שהוכנו לקראת הופעתו של סגן השגריר בישיבת ועדה באו"ם. ואולם, בסופו של דבר הוא לא הקריא אותם בעל פה.

"כל זמן שאין נוטלים חלק בפעולות הצבאיות של ארה"ב נגד הרפובליקה הדמוקרטית של צפון קוריאה, אין לנו כל כוונה להשתמש או לאיים בשימוש בכלי נשק גרעיניים נגד כל מדינה אחרת", נאמר בנאומו הכתוב של הדיפלומט.

"כל מדינותיה היבשתיות של ארה"ב מצויות בטווח שלנו", התרה, "ואם ארה"ב תעז לפלוש לקרקע הקדושה שלנו, אפילו לאינץ' אחד, היא לא תחמוק מענישתנו החמורה בכל מקום על פני כדור הארץ".

שני מפציצים מדגם B-1B של חיל האוויר האמריקני ערכו בשבוע שעבר תמרון אווירי לילי מעל חצי האי הקוריאני. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, מדובר בתרגיל משותף של צבא ארה"ב עם מטוסים מחילות האוויר של יפן ודרום קוריאה. בהודעת צבא ארצות הברית נמסר כי התמרון נערך בקרבת ימה של יפן. עוד נמסר כי זו הפעם הראשונה שמטוסים אמריקניים טסים בשמי האזור בשעות החשכה.

תמרונים דומים נערכו בחודשים האחרונים בתגובה לניסויי הטילים של צפון קוריאה.