נתניהו על הבניה בבית אל: "בקרוב"

מועצת התכנון העליונה של המנהל האזרחי אישרה אחר הצהריים (שלישי) בישיבתה את שיווקם של 300 יחידות דיור בישוב בית אל, הבטחה שנתן ראש הממשלה לרב מלמד ולמתיישבים לפני חמש שנים.

בתחומי מועצת בית אל לא נבנה אף בית בעשור האחרון.

שי אלון, ראש מועצת בית אל, אמר, "לפני מספר חודשים החלטנו במועצה יחד עם התושבים לצאת למאבק ממושך סביב התחלות הבנייה במועצה, במשך עשר שנים לא נבנתה כאן אפילו לא יחידת דיור אחת. לשמחתנו, ולאחר המאבק שאליו יצאנו נאותה ממשלת ישראל לאשרר את שיווקן של 300 יחידות הדיור במועצה.

מדובר באוויר לנשימה עבור מאות הזוגות הצעירים המעוניינים להגיע ולגור בתחומי המועצה אך הדבר נמנע מהם. בשנים האחרונות בית אל התפתחה בכל תחום, חינוך, תיירות, עסקים ועוד. רק בתחום הבנייה עמדנו במקום, אנחנו מקווים כי 300 היחידות הללו הן פתח לעוד יחידות דיור נוספות. כפי שבונים בראשון לציון,כפר סבא, ורעננה כך גם צריך לבנות בבית אל, עפרה ואפרת", הוסיף אלון.

שר החקלאות אורי אריאל (הבית היהודי) מסר בתגובה ״אני שמח על אישור השיווק בבית אל ועל צעד מבורך זה, הממשלה מקיימת את חובתה המוסרית לתושבי בית אל על ידי תוספת של כ- 300 יחידות דיור. מגיע לתושבי בית אל כי לאחר 5 שנים של המתנה הישוב ימשיך להתפתח ויהיה מענה לדור הצעיר.

״ אני מקווה שההחלטה היום תביא לבניה בפועל ותעצור את ההקפאה הממושכת״. השר אריאל הוסיף כי "הבטחת ראש הממשלה מתממשת לאט לאט, נכון לקיים הבטחה גם לאחר חמש שנים".

שר הבינוי והשיכון, אלוף (במיל') יואב גלנט אמר "מדובר בשיווק היסטורי בבית אל, המהווה ביטוי נוסף לחיזוק הציונות ובניין הארץ. בית אל בעלת ערך אסטרטגי במרחב, ואני שמח כי הצלחנו להוציא לפועל תוכנית הכוללת תוספת של 296 יח״ד ליישוב.

״כפי שפעלנו עד כה, נמשיך לפעול במרץ לקידום בנייה בכל רחבי הארץ, בתל אביב ובירושלים, בגליל ובנגב, ביהודה ובשומרון. ההתיישבות הינה נשמת אפה של הציונות- נגב, גליל ויו״ש, ונמשיך לחזקה".