"הסכם הפיוס"
"הסכם הפיוס"צילום: רויטרס

שרי הקבינט המדיני-ביטחוני דנו אחר הצהריים (שלישי) בפעם השנייה ב-24 השעות האחרונות בתגובה הדרושה לפיוס הפנים פלסטיני.

בהודעה שיצאה מטעם הקבינט נאמר כי "בהמשך להחלטות קודמות, ממשלת ישראל לא תנהל מו"מ מדיני עם ממשלה פלסטינית הנשענת על חמאס, ארגון טרור הקורא להשמדת ישראל".

"זאת כל עוד לא יתמלאו התנאים הבאים: החמאס יכיר בישראל ויפסיק את הטרור, בהתאם לתנאי הקוורטט, פירוק חמאס מנשקו, השבת חללי צה"ל והאזרחים הישראליים המוחזקים בעזה, שליטה ביטחונית מלאה של הרש"פ בעזה, כולל במעברים ומניעת הברחות, המשך סיכול תשתיות הטרור של חמאס ביו"ש, על ידי הרש"פ, ניתוק חמאס מאיראן והזרמת כספים וציוד הומניטרי לעזה, רק באמצעות הרש"פ והמנגנונים שהוקמו לשם כך", לשון הודעת הקבינט.

חבר הקבינט השר נפתלי בנט שדרש את כינוס הקבינט בירך על ההחלטה, "הקבינט הביטחוני קיבל היום החלטה אסטרטגית שמגדירה תנאי בסיסי לכל משא ומתן: אל מול חבירת אבו מאזן לארגון טרור מדינת ישראל לא תחל במשא ומתן מדיני כל עוד חמאס לא יתפרק לחלוטין מנשקו".

השר בנט בירך את ראש הממשלה על אימוץ ההחלטה הרואה ברש״פ רשות טרור, "משום שכל החלטה אחרת היתה מעניקה לגיטימציה לארגון הטרור חמאס שפועל להשמדת ישראל".

בנט אמר כי הוא משוכנע שצה״ל והממשלה ידעו לעמוד איתן מול כל לחץ בינלאומי ופלסטיני, "כעת יש למקד את המאמץ הישראלי בהחזרת האזרחים וגופות החיילים הדר גולדין ואורון לישראל תוך גביית מחיר על החזקתם מחמאס והרשות הפלסטינית".

נציין כי במהלך הדיון אתמול, כך על פי גורמים מדיניים, אמר ראש הממשלה כי ישראל לא תנהל מגעים מול ממשלה משותפת לחמאס ופתח' אך אינה מתכוונת לנתק את קשריה עם הרשות הפלסטינית, כפי שדרש השר בנט בתחילת השבוע.

עוד נאמר בישיבה, על פי הגורמים, כי ישראל מתכוונת לבחון את הפיוס לאורך זמן כדי לבחון האם הוא מסייע לאזרחי עזה מבחינה הומנטירית. אחר הצהריים, כאמור, התקיים דיון בהמשך בנושא בקבינט.

השר בנט כינה לפני הישיבה את הרשות הפלסטינית כ"ישות טרוריסטית" ומצהיר כי אסור לישראל לקיים מו"מ עם הממשלה המשותפת שמוקמת עם חמאס.

"ממשלה פלסטינית שנשענת על חמאס הופכת לממשלת טרור לאומית. אסור לישראל להתקפל ולנהל מולה משא ומתן. חמאס ממשיך בימים אלו להכין פיגועי רצח של ישראלים, ולחפור מנהרות טרור, ומטרתו להשמיד את ישראל עומדת בעינה. חמאס חתם הסכם פיוס עם הרשות הפלסטינית, במטרה להלבין את עצמו וליהנות מלגיטימציה בעוד הוא מתעצם נגדנו".

בנט מוסיף כי "המסקנה היא ברורה: הרשות הפלסטינית היא ישות טרוריסטית. אין לנהל מולה משא ומתן, אין להעניק לה מחוות עד להתקיימות התנאים: השבת האזרחים וחללי צה״ל לישראל, התפרקות כוללת מנשק ואימוץ תנאי הקוורטט".

חלק מהתנאים שהציב בנט נכללו בתנאים שהציב הקבינט כולו בפני הרשות. במערכת המדינית מעריכים כי הפלסטינים יתקשו לעמוד אפילו בתנאי אחד שהוצב על ידי הקבינט, מה שעלול להביא למבוי סתום את הניסיונות האמריקניים לחדש את המגעים בין הצדדים.