אבו מאזן
אבו מאזןצילום: רויטרס

נביל אבו רודיינה, הדובר הרשמי של הנשיאות הפלסטינית, דוחה את התנאים שהציבה ישראל לקיום הידברות עם הרשות הפלסטינית בעקבות הסכם הפיוס בין 'פתח' לחמאס.

בתגובה אמר אבו רודיינה, כי הפיוס הוא אינטרס פלסטיני עליון ויו"ר הרש"פ אבו מאזן תומך ביישום ''שאיפת העם הפלסטיני לאחדות ולעצמאות''.

התגובה הישראלית לפיוס הפנים פלסטיני לא תשנה את העמדה הרשמית בנושא זה, אמר אבו רודיינה בהדגישו כי הקהילה הבינלאומית, ובכלל הממשל האמריקני, ברכו על חזרת הרשות הפלסטינית לרצועת עזה והעברת האחריות לידי הממשלה.

כזכור, בהודעה שיצאה מטעם הקבינט המדיני-ביטחוני נאמר כי "בהמשך להחלטות קודמות, ממשלת ישראל לא תנהל מו"מ מדיני עם ממשלה פלסטינית הנשענת על חמאס, ארגון טרור הקורא להשמדת ישראל".

התנאים שקבעה ישראל להידברות מדינית הם: "החמאס יכיר בישראל ויפסיק את הטרור, בהתאם לתנאי הקוורטט, פירוק חמאס מנשקו, השבת חללי צה"ל והאזרחים הישראליים המוחזקים בעזה, שליטה ביטחונית מלאה של הרש"פ בעזה, כולל במעברים ומניעת הברחות, המשך סיכול תשתיות הטרור של חמאס ביו"ש, על ידי הרש"פ, ניתוק חמאס מאיראן והזרמת כספים וציוד הומניטרי לעזה, רק באמצעות הרש"פ והמנגנונים שהוקמו לשם כך".