היסטוריה באו"ם
היסטוריה באו"םצילום: ערוץ 7

לראשונה, ישראל נבחרה לכהן בוועד המנהל של ועדת החלל האזרחית של האו"ם (COPUOS) כנציגה של קבוצת WEOG. כך הוכרע בהצבעה שהתקיימה אתמול (ג') במטה האו"ם בניו יורק.

ההחלטה התקבלה למרות מאמצים שהופעלו בשבועות האחרונים על ידי קבוצת המדינות הערביות במגמה לסכל את בחירתה של ישראל לארגון, למרות שזו נבחרה כנציגה מטעם קבוצת WEOG.

המדינות הערביות ומתנגדות נוספות של ישראל קראו להצבעה בוועדה בניסיון למנוע את קבלת ישראל לוועד המנהל, אך ישראל הצליחה לגייס את הרוב הנדרש בוועדה לאחר מאמצים דיפלומטיים של משלחת ישראל באו"ם ובתמיכתן של ארה"ב וקנדה.

בנוסף לישראל, גם פולין, דרום אפריקה, אינדונזיה, ברזיל ומקסיקו נבחרו לוועד המנהל של הוועדה. ממשלחת ישראל לאו"ם נמסר כי עו"ד קרן שחר, מנהלת מחלקת אמנות באגף המשפט של משרד החוץ הישראלי, תייצג את ישראל ואת ארגון WEOG בוועד.

שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, בירך על תוצאות ההצבעה: "הוכחנו שוב כי ישראל יכולה להשתלב בכל תפקיד ולהוביל עשייה משמעותית כשותפה שווה באו"ם" אמר דנון והוסיף: "נמשיך להיאבק בכל ניסיון לפגוע בישראל באו"ם ובזירה הבינלאומית".

וועדת האו"ם לשימוש בחלל לצורכי שלום פועלת לקידום שיתוף פעולה בינלאומי בנושא החלל ולפיתוח חקר החלל. הוועדה פועלת להרחבת השימוש בטכנולוגיית חלל לצורכי מדע ופיתוח חברתי וכלכלי וכן עוסקת בהיבטים המשפטיים של פעילות המדינות השונות בחלל. הוועדה מונה 84 מדינות חברות ומקום מושבה הוא בוינה. ישראל הצטרפה לוועדה בשנת 2015.