ח"כ שי: מצאנו מוסר כפולדוברות הכנסת

משלחת הכנסת לועידה השנתית של האיגוד הבין-פרלמנטרי הבינלאומי יצאה אחר הצהריים (רביעי) במחאה מישיבת מליאת האיגוד, לאחר שזו אישרה שורת הצעות אנטי-ישראליות.

בין ההצעות שאושרו: קריאה לשחרר את הרוצחים המורשעים מרואן ברגותי ואחמד סעאדת, ונזיפה לישראל על שהיא מחזיקה במעצר מנהלי חברים מועצה הלאומית הפלסטינית מטעם החמאס.

חברי המשלחת לכינוס, הח"כים נחמן שי (מחנ"צ), שרן השכל (ליכוד), יוסי יונה (מחנ״צ), חיים ילין (יש עתיד) ומזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורוביץ עזבו בהפגנתיות את האולם.

ראש המשלחת, ח"כ שי, אמר בישיבת המליאה, "לתומי חשבתי שהארגון כמו העולם כולו, מאוחד במאבק בטרור, שהרי הטרור מסכן כל מדינה בכל מקום ובכל רגע בעולם. אתם רוצים לשחרר רוצחים מורשעים מהכלא? חשבתי שאתם רוצים להלחם בטרור ולא לסייע לו, אבל המציאות שונה".

הוא הוסיף כי ישראל מחויבת לקדם שלום עם כל שכונתיה כולל הפלסטינים, אבל הדבר בשום אופן לא יבוא על חשבון מאבק חסר פשרות בטרור.

לאחר שמספר מדינות, ביניהן סוריה, פקיסטן, ירדן, כווית והרשות הפלסטינית דיברו בגנות ישראל, ענתה ח"כ השכל: "אני חושבת שזו בדיחה רעה, מדינות כמו סוריה ואיראן נוהגות בצביעות, הן מלמדות את ישראל מהו מוסר ומהן זכויות אדם. הארגון הזה אמור לתמוך בדמוקרטיה ולחזק אותה, אבל הנה ברשות הפלסטינית לא התקיימו בחירות כבר מעל לעשר שנים וכל מי שמתחת לגיל 29 מעולם לא הצביע. איזה מין נבחרים אלה?".

לאחר הישיבה שיגרה המשלחת הישראלית מחאה לנשיא הארגון היוצא, סאבר צ׳אודרי מבנגלדש, בה נאמר כי הוא פגע היום פגיעה עמוקה במעמדו הנייטרלי של הארגון - בכך שהתיר למדינות ערביות לשסע את הדוברים הישראלים ללא הרף, להפריע לדבריהם, והוא עצמו לא נתן זמן שווה לחברי משלחת הכנסת.