פרופ' משה שרון
פרופ' משה שרוןצילום: אלירן אהרון

המזרחן פרופ' משה שרון מהאוניברסיטה העברית אומר לערוץ 7 כי הסכם הפיוס בין חמאס לפתח' מעמיד מול ישראל אויב שיש לפעול נגדו באופן מיידי ותקיף.

"יש כאן הסכם פיוס בין שני גופים טרוריסטיים שפועלים נגד ישראל. זה לא שאנשי רמאללה הם צדיקים גמורים ואנשי עזה רשעים. שתי הקבוצות האלה, גם של עזה וגם של רמאללה הם שונאי ישראל במובהק. בראש הקבוצה ברמאללה יושב אדם שהוא אנטישמי ומכחיש שואה וספרי הלימוד שלו כמו בעזה מלאים בשנאת ישראל וחינוך לרצח יהודים. לכן הסכם הפיוס הזה, הוא בין שני פלגים שהם אויבי ישראל, ואנחנו לא נשב עם מי שרוצה להשמיד אותנו".

לדבריו יש חשש אמיתי שהסכם הפיוס יוביל להתחמשות מסוכנת גם ביו"ש. "על פי הסכם הפיוס שומרים העזתים על ארסנל נשק אדיר, אלפי טילים ומנהרות. הם יכולים עכשיו להיכנס ליו"ש ולהקים עוד תאי חמאס שיאפשרו להם לפעול בצורה חופשית. אם יהיו בחירות ביו"ש, החמאס ינצח והם יכולים להעמיד בראש הרשות את חאלד משעל. זה יוצר מצב מאוד מסוכן. מצד שני, זה מאפשר לנו לפעול מולם כמו שפועלים נגד אויב - וישראל יודעת כיצד פועלים נגד אויב".

פרופ' שרון קורא להפעיל יד קשה מול הפלסטינים. "אי אפשר היום לחזור אחורה, למה שהיה לפני הסכמי אוסלו, הסכמים שהיו אסון למדינת ישראל. זה לא אומר שאי אפשר לשמור על כל מילה שיש בהסכמים - ואם הערבים מפירים את ההסכם, אפשר להטיל סנקציות. להתחיל מהדברים הקטנים. שהם יתחילו לשלם על החשמל ושהביוב שלהם לא יזהם את מי התהום וכמובן שיפסיקו את ההסתה בבתי הספר".