ג'ייסון גרינבלט
ג'ייסון גרינבלטצילום: Yonatan Sindel/Flash90

בארגון הטרור חמאס יוצאים בחריפות נגד דבריו של השליח האמריקני המיוחד ג'ייסון גרינבלט לגבי עמדת ישראל בכל הקשור לפיוס הפנים פלסטיני.

באסם נעים, אחד מראשי הארגון האשים כי ארה"ב "מתערבת באופן בוטה בעניינים השייכים רק לעם הפלסטיני. זכותנו לבחור ממשלה כפי האינסרטים שמתאימים לפלסטינים".

הוא הוסיף כי "הודעתו של ג'ייסון גרינבלט, מנוגדת להצהרות קודמות שלו שתמכו בפיוס הפנים פלסטיני. ההודעה פורסמה בלחץ של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו וממשלתו הקיצונית - וארה"ב מיישרת איתם קו".

גרינבלט הגיב היום (חמישי) להסכם הפיוס בין פתח' לחמאס ואמר כי "ארצות הברית חוזרת ומדגישה את החשיבות של דבקות בעקרונות הקוורטט: כל ממשלה פלסטינית חייבת להתחייב באופן חד-משמעי ומפורש לאי-אלימות, להכיר במדינת ישראל, לקבל הסכמים קודמים בין הצדדים - כולל פירוק מנשק - ולהתחייב למשא ומתן לשלום. אם החמאס ימלא תפקיד כלשהו בממשלה הפלסטינית, עליו לקבל את הדרישות הבסיסיות הללו".

יושב ראש הבית היהודי השר נפתלי בנט ברך את ארצות הברית על עמדתה "אני מברך את השליח המיוחד ג'ייסון גרינבלט ואת הממשל האמריקאי על ההודעה הברורה: ממשלה פלסטינית חייבת לפרק ארגוני טרור ולהכיר בישראל", אמר בנט.

"אני מדגיש את עמדת ממשלתנו: מדינת ישראל לא תנהל מו"מ עם ממשלה פלסטינית הנשענת על ארגון טרור עד להתפרקות חמאס מנשקו, הכרה בישראל והשבת האזרחים השבויים וחללי צה״ל לישראל", הוסיף השר.

נציין כי הקבינט המדיני ביטחוני החליט ביום שלישי כי ממשלת ישראל לא תנהל משא ומתן עם ממשלת אחדות פלסטינית, אם תוקם, ולא תנהל קשרים עם ממשלה פלסטינית שנשענת על תמיכת חמאס.