בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ח"כ בצלאל סמוטריץ' שיגר מכתב לראש הממשלה שבו הוא קורא לו לפעול שלא לבטל את הבחירות במועצות הדרוזית ברמת הגולן.

המכתב המלא:

לכבוד

ח"כ בנימין נתניהו

ראש הממשלה

שלום רב,

הנדון: ביטול בחירות במועצות הדרוזיות בגולן

1. ביום 3 ביולי 2017 החליט שר הפנים לקיים בחירות לרשויות המקומיות הדרוזיות ברמת הגולן - בוקעאתא, מסעדה, מג'דל שמס ועין קיניה במקביל למועד הבחירות לרשויות המקומיות.

2. בהמשך להחלטה זו הוחלט על ידי השר על מינויין של מועצות ממונות מקצועיות עד למועד הבחירות ועד לכינון מועצות מקומיות נבחרות.

3. לאחרונה הובא לידיעתי כי משרד ראש-הממשלה מפעיל לחץ על שר הפנים לבטל את הבחירות האמורות וזאת, למיטב ידיעתי, בשל לחץ כבד המופעל על המנהיגים הדתיים של העדה הדרוזית ברמת הגולן מצד גורמי המודיעין הסורי הדורשים מהם לא לשתף פעולה עם ההליך הריבוני של קיום הבחירות, וזאת בכדי לא לאשרר בהצבעתם את הריבונות הישראלית ברמת הגולן.

4. כניעה לאיומים מעבר לגבול תוך וויתור על מימוש הריבונות הישראלית ברמת הגולן הינה בלתי מתקבלת על הדעת. לא ייתכן שדווקא ממשלת ימין לאומית תוותר כך על מימוש הריבונות הישראלית ברמת הגולן. אני מתקשה להאמין כי הדברים נעשים על דעת כב'.

5. אשר על כן, אבקשך להורות לאנשי משרדך לחדול מפעילותם מול משרד הפנים בעניין ולאפשר את קיום ההחלטה, כפי שראוי למדינה ריבונית האחראית לניהול חיי אזרחיה וגבולות ריבונותה.

6. אבקש את תשובתך בנושא בהקדם.

בכבוד רב,

ח"כ בצלאל סמוטריץ'