שמחה גולדין
שמחה גולדיןצילום: פלאש 90

ד"ר שמחה גולדין, אביו של קצין צה"ל הדר גולדין הי"ד, אומר הבוקר (ראשון) שהבהיר בשיחה הראשונה שקיים עם המתאם החדש לעניין השבויים והנעדרים ירון בלום, כי "אין לו אפילו יום אחד של חסד".

"למתאם ולראש הממשלה יש אחריות גדולה להשיב את הדר - 1,173 ימים אחרי שנחטף והוכרז כחלל. גיוס נובמבר בפתח והחיילים הקרביים צריכים לדעת אם הצבא משאיר מאחור חיילים. נתניהו התקשר להודיע לנו על המינוי ומשיחה עם בלום עולה שהוא מבין את המשימה", אמר גולדין בראיון בגלי צה"ל.

עם זאת, גולדין מתח ביקורת קשה על הממשלה וטען כי במקום ללחוץ על מנהיגי החמאס, היא מגדלת אותם. "הפיוס הפנים פלסטיני מתבשל בימים אלה וזו נקודת זמן איכותית להפעלת לחץ על החמאס והרשות הפלסטינית, שלא מנוצלת על ידי ממשלת ישראל. המתאם ייבחן בסוגיית הפעלת הלחץ", אמר.

הוא התייחס ליחיא סינוואר, המחבל ששוחרר בעסקת שליט ומשמש היום כמנהיג חמאס בעזה וטען כי "הוא מקבל מה שהוא רוצה וכל זמן שלא יופעל לחץ הוא ימשיך לעשות מה שהוא רוצה. הוא מקבל בטון כדי לבנות מנהרות ועכשיו נחתם הפיוס. שלוש שנים ושלושת חודשים האחרונים היו בזבוז זמן וחיזקו את חמאס. אנחנו מצפים שהממשלה והצבא יחזירו את החיילים - חיים או מתים. עד עכשיו הם קיבלו ציון נכשל".

גולדין התייחס גם להתבטאויות של בלום, בכיר לשעבר בשב"כ ומי שהיה חלק מצוות המו"מ שהוביל לשחרורו של גלעד שליט לפיהן הוא תומך במסקנות וועדת שמגר, שקבעה כי המדד לשחרור מחבלים בעסקאות עם ארגוני טרור צריך להיות שונה משמעותית מזה שהיה בעסקת שליט.

"זו התבטאות אומללה, ראש הממשלה הבטיח לנו שלא ישנו את הכללים תוך כדי אירוע מתגלגל, לכן המסמך לא בא לידי ביטוי במקרה הזה", דברי גולדין.

הוא אמר עוד כי מטרת הלחץ שמפעילה המשפחה הוא כדי "להציל את הציבור". "אני לא רוצה שעוד משפחה תעמוד במצב שבו אני נמצא. לא רוצה שמישהו שמגייס את הילדים שלו יעמוד במצב הזה.כשנביא את הדר ואורון הדבר הזה לא יישנה, לא ישאירו חיילים מאחור".