נזקי סופת הארווי
נזקי סופת הארוויצילום: ISTOCK

האגודה האמריקאית לזכויות האזרח הודיעה כי תפעל כנגד ההחלטה של ראשי עיריית דיקינסון, שהודיעה כי תושבים שיבקשו לקבל מענק כספי לאחר פגיעת ההוריקן "הארווי" בבתיהם יידרשו להצהיר כי אינם תומכים בחרם על ישראל.

בטפסים אותם נדרשים למלא אזרחי דיקינסון המבקשים לקבל תמיכה כספית על מנת להתמודד עם נזקי "הארווי" מופיע סעיף עליו הם נדרשים לחתום ובו כתוב כי "אני מצהיר כי לא אחרים את ישראל במהלך תקופת ההסכם הזה".

ראשי האגודה לזכויות האזרח גינו את החלטת עיריית דיקינסון, והודיעו כי יפנו לבית המשפט בדרישה לבטל אותה מאחר והיא "מנוגדת לחוקה האמריקאית", לדבריהם. "בית המשפט העליון הבהיר בצורה ברורה כי השתתפות בחרם פוליטי מוגנת לחלוטין על ידי התיקון הראשון לחוקה", אמר עו"ד בריאן האוס מהאגודה האמריקאית לזכויות האזרח.

דיוויד אולסון, היועץ המשפטי של דיקינסון, הסביר כי ההחלטה להוסיף בהסכם את הסעיף האוסר על חרם על ישראל כתנאי לקבל סיוע כספי לנזקי ההוריקן "הארווי" התקבלה על ידי ראש העיר "על מנת להיות מתואמים עם החוק החדש של טקסס האוסר על רשויות מקומיות לחתום הסכמים עם חברות המחרימות את ישראל. אנו פשוט מנסים לעשות משהו נכון, לקיים את חוקי מדינת טקסס ולוודא שהאזרחים המקומיים יוכלו לקבל כל מענק שאנו יכולים לתת להם על פי החוק", אמר אולסון.

החוק החדש שנכנס לתוקפו באחד בספטמבר קובע כי רשות מקומית בטקסס לא תוכל לחתום על הסכמים או להשקיע בחברות המחרימות את ישראל.

עיריית דיקינסון מתכוונת להעניק מעל מיליון דולר לתושבים מקומיים שניזוקו מההוריקן "הארווי" בחודש שעבר, שפגע בעיר בצורה קשה וגרם נזק כבד ל 7300 בתים.