נתניהו: חובה מוסרית ואנושית

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה הבוקר (ראשון) להחלטתו למנות את ירון בלום למתאם השבויים והנעדרים.

"החלטתי למנות את ירון בלום למתאם השבויים והנעדרים, לתאם את המאמצים שלנו להחזיר את הבנים הביתה. הוא רואה בזה משימה לאומית. הוא אישית היה חבר בצוות המצומצם שטיפל בנושא של גלעד שליט, ואני חושב שהוא האיש המתאים למשימה החשובה הזאת.

לפני המינוי אני צלצלתי למשפחות, כל אחת מהן, ואמרתי להן שאני יודע, אני זוכר אותם כהורים, וגם כאחים, ואני זוכר את הבנים. אנחנו מבינים את החובה המוסרית והאנושית שלנו לעשות כל מה שניתן כדי להחזיר אותם. אין לי ספק שירון יתרום בעבודה ויעשה תרומה חשובה מאוד במשימה הקדושה הזאת".

נתניהו הוסיף "הממשלה תאשר היום תכנית להאצת חיבור מפעלי תעשיה לרשת הגז הטבעית. זה כמובן גם מייעל את התעשיות וגם מצמצם את זיהום האוויר. כל מפעל שיסכים להתחברות לרשת כבר יודע מתי זה קורה. אני חושב שהדבר הזה הוא התחלה של ייעול משמעותי של התעשייה בישראל. יהיה לזה המשך גדול.

אנחנו מוציאים להיום לדרך את אתר שער הגיא, האתר הזה ינחיל את מורשתם של פורצי הדרך לירושלים, ומלווי השיירות של מלחמת העצמאות. זה אתר שיתקיימו בו פעילות חינוכית, פעילות תיירותית לידיעת הארץ ומורשת המקום. תקום ועדת היגוי משותפת שבראשה יעמוד מזכיר הממשלה, היא תקבע את התכנים וגם תדאג לביצוע. זה חשוב.

בשעה טובה אנחנו פותחים היום את שנת הלימודים האקדמית. אני מאחל הצלחה למאות אלפי הסטודנטים והמרצים. אנחנו משקיעים בהם מיליארדים רבים של שקלים, מתוך ההכרה שההשכלה הגבוהה היא אבן יסוד בחייה של מדינת ישראל".

לסיום אמר ראש הממשלה "אני מזכיר לכם, שדובר רק לפני שנים, על העשור האבוד של ההשכלה בישראל. פשוט, במשך שנים המוסדות התחילו, הייתי אומר, 'להתקלף' אפילו. היה שם קושי לא רק במסד הפיזי אלא תקציבים בסיסיים שנועדו לקיים, להגדיל ולהפריח את ההשכלה הגבוה בישראל, אלה התנוונו לגמרי. ובכן, אנחנו עשינו שינוי כיוון רציני, כבר בממשלות הקודמות, אבל אנחנו ממשיכים בתנופה הזאת מתוך הבנה שזהו מכשיר ראשון לקידומה של מדינת ישראל והחברה בישראל".