לא מאמין בביקורת. פרקליט המדינה, שי ניצן
לא מאמין בביקורת. פרקליט המדינה, שי ניצןצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ח"כ דודי אמסלם (הליכוד), יוזם הצעת החוק למניעת חקירות ראש ממשלה מכהן, מגיב לדברי פרקליט המדינה שי ניצן נגד החוק, במאמר שפורסם באתר 929.

"גם אם הוא פרקליט המדינה, בסוף הוא רק פקיד. אם יש לו השגות על החוק, שיבוא לוועדה בכנסת שתדון בהצעה ויציג שם את עמדתו. לשאול את שי ניצן זה כמו לשאול את החתול ששומר על השמנת. הוא אחראי על כל החקירות".

"כמו שאני לא אומר לשי ניצן מהי דעתי על חקירות שהוא מנהל, שלא יגיד לי מה דעתו על חוקים שאני מקדם. זה לא התפקיד שלו. יש פה ערבוב תחומים. זו לא הדרך ועל התוכן וודאי שאני לא מסכים איתו. למצב הנוכחי בישראל אין אח ורע בעולם כולו", דברי ח"כ אמסלם.

ניצן פרסם מאמר בו הוא קובע כי לדעתו אי חקירת מנהיג מכהן פוגעת בכבוד המדינה. תחת הכותרת "לא לפחד לחקור", כותב פרקליט המדינה כי הגישה שאין לחקור מנהיגים מכהנים שגויה.

"בעיניי, מדובר בגישה מוטעית לחלוטין. מתן אפשרות לנשיא מכהן, או לכל מנהיג אחר, להמשיך בכהונתו תוך התעלמות מחשדות פליליים ממשיים שעלו נגדו, הוא-הוא שיפגע במדינה, בכבודה ובמעמדה - והוא גם שיפגע בכבודו ובמעמדו של איש הציבור", כתב פרקליט המדינה במאמר.

הוא הוסיף כי "במצב כזה, המשך הכהונה יהא תחת 'חשרת עננים'. אמון הציבור במנהיג כזה יתערער וילך והשמועות לגביו תלכנה ותגברנה. את התקשורת אי אפשר יהיה לחסום, ולפיכך ילכו ויתפרסמו בה עדויות מחשידות נגדו, שאותן איש לא יברר, כביכול, כדי לא לפגוע בכבודו. אך ללא ספק הדבר דווקא יפגע בכבודו, במעמדו ובאמון הציבור בו".