צלב קרס (אילוסטרציה)
צלב קרס (אילוסטרציה)צילום: רויטרס

דברה קלבריס, יהודיה מסטאטן איילנד שבעיר ניו יורק, סירבה תחילה להסיר את צלב הקרס שנצבע על דלת החניה המקורה בביתה, אך נעתרה כאשר מבצע המעשה נעצר.

האיש שצייר את צלב הקרס, בתוספת הביטוי האנטישמי kike, אותו איית בטעות "kyke", הוא ג'יימס ריזו, בן 37, שמתגורר במרחק כמה בתים מקלבריס.

ריזו אמר לשוטרים שהוא ידע שהמשפחה שמתגוררת שם הינה יהודייה "בגלל הדרך שבה הם דיברו".

סוכנות הידיעות JTA דיווחה שריזו נעצר ביום חמישי והובא בפני שופט למחרת – ארבעה ימים לאחר שרשם את כתובת הנאצה. מצלמות אבטחה תיעדו אותו בשעת מעשה.

לריזו – שעל פי שם משפחתו, נראה כי מוצאו איטלקי – יש עבר פלילי. הוא הואשם בשני סעיפים פליליים שהוגדרו כפשעי שנאה והטרדה חמורה. סנגורו טען שלריזו יש בעיות נפשיות אך הוא לא הסכים כי מרשו יעבור בדיקה נפשית.

לאחר גילוי הכתובת, קלבריס אמרה שהיא לא מתכוונת להסיר אותה, כי רוצה שאנשים יראו אותה. זאת, למרות בקשות המשטרה כי תכסה את הכתובת. לאחר מעצרו של ריזו הגיע לבית צוות ניקוי מיוחד בשליחות פרנסי העיר המקומיים, ניקה וצבע את דלת המוסך מחדש.

קלבריס מתגוררת בבית מזה 14 שנים עם שני בניה ובתה. "זה מרגיש כמו סיוט, לא אמיתי", אמרה לניו יורק פוסט. "זה דבר אחד כשמישהו אומר משהו, אבל לפגוע ככה ברכוש שלי זו רמה אחרת לגמרי".