''מרן איחד את כולם''
''מרן איחד את כולם''צילום: ש"ס

סיעת ש"ס ערכה היום (שני) כינוס מיוחד לזכרו של הרב עובדיה יוסף זצ''ל במלאת ארבע שנים לפטירתו.

אל חדר סיעת ש"ס בכנסת הגיעו בין היתר ראש הממשלה נתניהו, יו"ר הכנסת אדלשטיין, השרים דרעי, כחלון, ליצמן, גלנט, בנט ואלי כהן, וגם חברי כנסת מש"ס ומיהדות התורה.

נתניהו אמר במהלך המפגש כי הרב יוסף היה מנהיג משכמו ומעלה. "הרב עובדיה יוסף היה מגדולי הפוסקים, מנהיג רוחני ראשון במעלה שליכד מאחוריו ציבורים רבים מכל החוגים והעדות.

''אני זוכר את השיחות, את החום וגם את הסטירות. דבר אחד אני מצטער - שלא הבאתי אליו את בני אבנר", הודה ראש הממשלה.

יו"ר ש"ס השר דרעי אמר כי "אם מרן היה איתנו כאן ורואה את הכינוס המכובד של כל ראשי המדינה, מה הוא היה אומר? לדאוג לחלשים ולמסכנים, ולכן אני מבקש ממך ראש הממשלה ושר האוצר, לסיים במהירות את הנושא של הנכים שנמצאים בחוץ, והדבר יהיה לזכרו של הרב".

שר האוצר משה כחלון סיפר על פגישותיו עם הרב עובדיה יוסף. "זכיתי להיפגש עם מרן כמה פעמים, ומרוב התרגשות לא יכולתי כמעט לדבר. הוא שוחח איתי על ערכים ועזרה לזולת ועולם התורה, סיפר לי על רבני לוב. מרן איחד את כל המנהגים של כל הספרדים. יש לנו בבית את ספרו 'חזון עובדיה' ומה שכתוב שם זה מה שאנחנו עושים".

ח"כ יצחק הרצוג סיפר על הקשר של הרב עובדיה עם סבו. "הרב עובדיה היה הרמב"ם של הדור הזה. הוא יצק מים על ידי סבי הרב הרצוג ששלח אותו לקהיר. זכיתי להיות בן בית לשיחות ארוכות. הותיר אחריו מורשת מפוארת ומפלגה דינאמית ופעילה".

יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי אמר כי "אני מעריך את הרב עובדיה מאד על מתינותו. צריך להיות יחיד בדורו לפסיקותיו. ידע לקרב אנשים ולדבר עם כל אחד".