מרדכי כהנא
מרדכי כהנאצילום: דובר צה"ל

מפקד זרוע היבשה, אלוף קובי ברק, השעה ל-14 ימים את מפקד מערך הגנת הגבולות וקצין האיסוף הקרבי הראשי, תא"ל מרדכי כהנא.

כהנא נחקר במשטרה הצבאית בחשד שקיבל והחזיק לאורך תקופה ממושכת, באופן בלתי תקין, ציוד צבאי וציוד אזרחי.

ההחלטה להשעותו מהתפקיד אושרה על-ידי הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט. מצה''ל נמסר כי ''חקירת המצ״ח בעניין נמשכת ובהתאם להתפתחויות בה יתקבלו החלטות בעניינו של הקצין''.

על פי הדיווח של רשת ב', תא''ל כהנא החזיק מכולה שעברה איתו בין הבסיסים שבהם שירת, ובתוכה היו רובה קלצ'ניקוב, אקדח, אמצעים לראיית לילה ותחמושת. בנוסף היו במכולה מכשירי חשמל כמו טלוויזיה ומכונת כביסה.

אל"ם רן כהן, הסנגור הצבאי הראשי, וסגן אריאל חברון מהסנגוריה הצבאית, שמייצגים את תא''ל מרדכי כהנא, מסרו כי "תא"ל מרדכי כהנא משרת בצה"ל 28 שנים, רובן ככולן כלוחם וכמפקד בשדה הקרב בכל המערכות מאז מבצע 'חומת מגן'. מאז שנפתחה החקירה בעניינו, שיתף פעולה באופן מלא עם החוקרים והשיב לכל השאלות שהוצגו לו".

''תא"ל כהנא סבור שיש למצות את החקירה עד תום ולאפשר לרשויות האכיפה בצה"ל לקבל את החלטותיהן בעניינו ולכן מקבל את החלטתו של מפקד זרוע היבשה להשעותו לפרק זמן קצר. בראייתו, נטילת אחריות אישית של מפקד בצה"ל אינה בגדר סיסמה ריקה וכך ינהג אם יימצא כי נפלו פגמים או ליקויים בהתנהלותו".

הסנגורים הוסיפו כי ''מהמידע שברשותנו, אין בחשדות המיוחסים לתא"ל כהנא היבטים פליליים ולפיכך ראוי לסיים בהקדם את החקירה ולפזר את העננה הכבדה שמעל ראשו".