ישיבת סיעת הבית היהודי
ישיבת סיעת הבית היהודיצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שר החינוך נפתלי בנט (הבית היהודי) מתייחס הבוקר (שלישי) לנאומו של נשיא המדינה בפתח מושב החורף של הכנסת ולביקורת של ריבלין על רדיפת שומרי הסף, כלשונו.

"הנשיא נאם נאום נוקב ולא שגרתי וחלק מדבריו - בעיקר לגבי המהפכה השיפוטית - נכונים. הוא אמר במילים פשוטות שמה שעשה אהרון ברק ועשו אחריו - זו מהפכה לא לגיטימית. אין ספק שבשנים האחרונות חרג בג"ץ מסמכותו והתחיל לפסול חוקים ביד קלה מאוד. בחודשים האחרונים בג"ץ פוסל חוקים ופעולות ממשלה על ימין ועל שמאל", אמר בנט.

עם זאת בנט הוסיף, "אני לא מסכים עם החלק השני של דברי ריבלין על אובדן הממלכתיות. שרת המשפטים פועלת בצורה מאוד ממלכתית אבל לאור הערכים שלה".

בנט התבקש להתייחס גם לדברי שר הביטחון, אביגדור ליברמן, שטען כי חיזבאללה הורה לשגר את הרקטות בשבת לשטחה של ישראל, טענה שהוכחשה על ידי מערכת הביטחון.

"לא מצאתי סימוכין ממקורות ביטחוניים להצהרת שר הביטחון שהירי בצפון היה בהוראת חיזבאללה. אנחנו בתקופה מאוד רגישה מול סוריה וחיזבאללה. יש לנו מעשים שצריך לעשות - אבל באמת הייתי מאמץ את הכלל של 'אמור מעט ועשה הרבה'", אמר.

בנוגע לחוק הצרפתי, לפיו תימנע חקירת ראש ממשלה מכהן בעבירות קלות אמר השר בנט, "אני אמביוולנטי לגביו. בהקשר הנוכחי על רקע חקירות קיימות זה בעייתי. בהמשך השבוע נגבש עמדה סיעתית בעניין".