פריז, צרפת (אילוסטרציה).
פריז, צרפת (אילוסטרציה).פלאש 90

נוכח מחאות רמות של מנהיגי הקהילות היהודיות בצרפת לגבי קלות ההתייחסות לאנטישמים, בתי המשפט שם קיבלו בשבוע שעבר מספר החלטות קשוחות נגד שונאי יהודים. כך דיווחה סוכנות הידיעות JTA.

ההחלטה הראשונה היתה דחיית הערעור שהגיש מכחיש השואה אלן סוראל נגד עונש המאסר שלו. השנייה – אישור גירושו של שותפו של סוראל, הקומיקאי והאנטישמי המקצועי דיאודון מבלה מבלה, ממשרדו בפריז. והשלישית – קנס בשווי של 1,700 דולר על מורה שנשא בכיתתו דברים נגד ישראל והיהודים.

קבוצות יהודיות, ובראשן ארגון הגג של יהודי צרפת, קרי"ף, הגבירו באחרונה את הלחץ על השלטונות נוכח מה שראו כגזרי דין והחלטות שיפוטיות סלחניות מדי במשפטיהם של אנטישמים. בין היתר, מחו המנהיגים על זיכויו מאשמת רצח של מי שהיה שותפו של המחבל שרצח שלושה ילדים יהודיים ורב בטולוז, ב-2012.

אותן קבוצות שיבחו את החלטת בית המשפט לדחות את הערעור של סוראל, נגד העונש שהוטל עליו: שלושה חודשי מאסר וקנס של כ-16,000 דולר. סוראל אמר, בין היתר, כי "היטלר היה צריך לגמור את העבודה שהחל בה".

ההחלטות שקוממו את הנהגת היהודים כללו העובדה שקובילי טראורה, שרצח את שכנתו היהודיה, שרה חלימי, לא הואשם בפשע שנאה. בסופו של דבר ולאחר מחאות נמרצות, נכללה גם עבירת "פשע שנאה" בכתב האישום נגדו.