דני דנון משיב לטענות

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, הגיב אחר הצהריים (שלישי) תגובה ראשונה ממקום מושבו בניו יורק לתחקיר נגדו שפורסם אמש בערוץ 2.

על פי התחקיר, דאג דנון לחלק משכורות ותפקידים לפעילי ליכוד שהיו מקורבים אליו באמצעות עמותה בשם "עושים ציונות", בראשה העמיד דנון אדם המקורב אליו.

בשיחה עם כתבים ישראלים אמר דנון, "אנחנו עורכים אירוע היסטורי במקום שבו נערכה ההצבעה ההיסטורית שהובילה להקמת מדינת ישראל. אנחנו חוגגים שני אירועים - ההצבעה של 33 שגרירים שתמכו בהקמת מדינת ישראל ו-70 שנים של עשייה, של ציונות. במעמד סגן נשיא ארה"ב, עשרות שגרירים מכל העולם, גם ממדינות שלא הצביעו בעד לפני 70 שנים. כולנו יחד מצדיעים למדינת ישראל".

בתשובה לשאלה אודות התחקיר השיב דנון, "עיתוי פרסום הכתבה אינו מקרי. אני פעיל בשירות הציבורי כבר למעלה מ-20 שנים בשלל תפקידים. מעולם לא נפל דופי בהתנהגות שלי. לפני כהונתי באו"ם כיהנתי בתשע שנים בתפקיד יו"ר תנועת הליכוד העולמית. מי שמכיר את המוסדות הלאומיים, יש שם חלוקה של מחלקות על בסיס מפלגתי. לתנועת הליכוד יש מחלקה אחת מתוך 11 שבראשה עומד איש ליכוד. אני מאמין שבמוסדות הלאומיים יש מקום לחברים מכל המפלגות. אני מחויב להמשיך לפעול ולקדם את ערכי ישראל, בדיוק כפי שאנחנו עושים היום".

בתחקיר עלה, כי העמותה שקיבלה תרומות במיליוני שקלים מהקרן הקיימת לישראל, וזאת בטענה שעיסוקה הוא בעשייה ציונית, דאגה להעסיק פעילי ליכוד על פי הנחיות מדוקדקות שהתקבלו מדנון.