הרב רצון ערוסי
הרב רצון ערוסיצילום: יח"צ

הרב ד"ר רצון ערוסי, רבה של קרית אונו וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, תוקף בערוץ 7 את אנשי השמאל המפגינים נגד השחיתות ואוסר להשתתף בהפגנותיהם בתל אביב ובפתח תקווה.

בפתח השיחה סירב הרב ערוסי להגיב על השתתפות הרב יובל שרלו בהפגנה במוצאי שבת, אך סיפר כי ''תלמיד שאל אותי האם מותר להשתתף בהפגנות כאלה או אולי אפילו מצווה והשבתי לו על אתר שאסור להשתתף בהפגנות אלה".

לדבריו ההפגנות לא מתקיימות ממניעים טהורים, "לו אלה היו הפגנות שבאמת מיועדות לבער את השחיתות על כל גווניה אז זו הייתה אפילו מצווה אבל מן הרגע שהפגנות אלה נושאות את שם השחיתות לשווא כקרדום לחפור בו ולקדם אג'נדה פוליטית הן אינן ממניעים טהורים".

הרב ערוסי סבור שההפגנות הללו משבשות את טוהר המידות ופוגעות במערכת החוק, "מקומם מאוד שההפגנות הללו הופכות לבית דין שדה. אם בהפגנה כזאת נושאים שלטים 'נתניהו לכלא' זו פגיעה בטוהר המשפט, אסור מבחינה הלכתית לקיים שיפוט של בית דין שדה תקשורתי והפגנתי.

"חייבים בהליך משפטי טהור לשמוע לחקור ולדרוש בלי לחצים לאמיתו של משפט. זה עקרון מקודש במשפטי התורה וגם במשפט הדמוקרטי. אבירי הדמוקרטיה מדברים כל הזמן על הזכות לחפות וכאן הם רומסים את זכות החפות בראש חוצות. ולכן אסור להסכים לקיומן של הפגנות כאלה ואין להשתתף בהן".

לדבריו אם רוצים לבער את השחיתות צריכים לבערה מכל המערכות כולל מהתקשורת, "הייתי תומך בהפגנות לו הן היו מתקיימות למען הקמת צוות היגוי שיתמודד עם השחיתות ויבער אותה מכל המערכות כולל המוניציפאלית, הממלכתית, הציבורית וגם מהתקשורת.

"הרי תופעת השוחד קיימת היום כמעט בכל מקום, אפילו בבריאות, ברפואה, בבתי ספר והיא לא קיימת רק בתחום הפוליטי אלא בכל חלקה טובה והיא מאיימת לפורר את החברה שלנו. כשמדליפים לתקשורת מתוך החקירות ואותם עיתונאים שמקבלים את המידע האסור ממקורות מסוימים מצ'פרים את המדליפים בראיונות מחבקים ובפרסום האם זה לא נקרא שוחד?

"שחיתות צריכה לעבור מן העולם בכל המערכות ואם אכן יקיימו הפגנות למען הקמת צוות היגוי כזה שיידלה מתוך משפטי התורה את הטיפול ואת היחס לשוחד על כל גווניו ויחנכו מגיל אפס בנושא הזה אז בהחלט מצווה להשתתף בהפגנות כאלה אבל לא בהפגנות כמו בשדרות רוטשילד שפוגעות קשות בטוהר המידות ובמאבק בשחיתות כי כולם יודעים מה מניע את ההפגנות האלה".