הצצה: הסימולטור להכשרת נהגי אוטובוסאלירן אהרון

חברת אגד השיקה היום (רביעי) את הסימולטור החדש, המדמה נהיגה באוטובוס, שיאפשר לשפר את תהליכי ההכשרה וריענון נהלי בטיחות לנהגים בתחבורה הציבורית.

הסימולטור, שהוצב בחניון ''אגד'' בשכונת תלפיות בירושלים, ישולב מעתה במערך ההכשרה של נהגי אגד.

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, שהוזמן להתנסות בנהיגה מעשית בסימולטור, אמר באירוע "השקת מדמה הנהיגה של אגד היא קפיצת מדרגה בתהליך הכשרת נהגי התחבורה הציבורית בישראל".

"אני רואה במהלך יתרון, בהפחתת עלויות ההכשרה, בהרחבת מגוון ההתנסויות במצבי קיצון שעובר נהג בעת ההכשרה וביכולת לבצע מעקב ובקרה אחר תהליך ההכשרה", הוסיף כץ.

השר כץ אמר עוד כי "הפעלת הסימולטור היא פיילוט שבסיומו יבחן משרד התחבורה את השינויים הנדרשים במסגרת הצעת חקיקה בנוגע לחובת חונכות לנהגי אוטובוס חדשים, וביצוע השתלמויות באמצעות הסימולטור לנהגים ותיקים".

יו"ר אגד, אבי פרידמן אמר באירוע, "אגד הוא הגורם המוביל בענף התחבורה הציבורית ואנו מחויבים להשקעה בהכשרת הנהגים ובהדרכתם כדי להבטיח את מקצועיות הנהגים ולהעניק בטיחות מרבית לנוסעים. שיתוף הפעולה עם לאנדר מאפשר לנו להבטיח שגם בעתיד ימשיכו נהגי אגד להיות ברמה המקצועית הגבוהה ביותר".

הסימולטור פותח על ידי חברת לאנדר (Lander) הספרדית, שהינה מהחברות המובילות בעולם לפיתוח, עיצוב, ייצור והטמעה של מערכות סימולטורים, אמצעי הדרכה ונהיגה נכונה לשוק האזרחי כולל אוטובוסים, משאיות, רכבות, רכבות קלות, מטרו וכלי רכב נוספים.

הסימולטור של לאנדר, המותקן כיום בלמעלה מ- 100 חברות המנהלות ציי רכב גדולים בעולם בין היתר, באירופה, דרום אמריקה, אסיה והמזרח התיכון, הוכיח את עצמו עד היום ככלי חשוב ממדרגה ראשונה, וכחלק בלתי נפרד ממערך ההדרכה, האימון והתרגול השוטף לנהגים מקצועיים ורגילים.