הרב יהודה גלעד, ראש ישיבת מעלה גלבוע ורב קיבוץ לביא, השתתף ביום רביעי במסדר הכנפיים בסיס חצרים, שם הפכו שלושה מתלמידיו לטייסים בחיל האוויר.

בשיחה עם ערוץ 7, יממה לאחר הטקס המרגש, תיאר הרב גלעד "ההשתתפות של הציבור שלנו בנשיאת העול של בטחון המדינה, ממלאת שמחה וגאווה. כשהתבוננתי במטס ושמעתי את ראש הממשלה ואת מפקד חיל האוויר חשבתי לעצמי איפה היינו לפני שמונים שנה ואיפה אנחנו היום.

''הזכות הזאת להיות במדינה יהודית שבה אנחנו מגינים על עצמנו, זה חסד גדול של ריבונו של עולם ובפרט שיש כאן בני תורה שמצליחים לעשות מסלול כזה מרשים''.

על הטייסים הטריים אמר הרב גלעד כי ''הם בני תורה שקובעים גם היום עיתים לתורה. מטבע הדברים במהלך הקורס זה לא באותה אינטנסיביות שהייתה אבל אני באמת מאמין שהלימוד תורה שלהם סייע לפיתוח החשיבה, כל הקושיות והתירוצים, ובפרט אצלנו בישיבה שמעודדים את הביקורתיות והיכולת לשאול, זו יכולת שכלית שלוקחים אותה לכל חיים".

אחד משלושת בוגרי הישיבה זכה להיות 'חניך מצטיין' בקורס הטיס שהסתיים השבוע, וקיבל את כנפי הטיס מראש הממשלה בנימין נתניהו.

''כשאני מסתכל על החבר'ה האלה, מלבד הכישרון רואים גם ערכים, חוט שדרה עמוק, מצפן עמוק של ערכיות ואנושיות, את זה הם קיבלו גם בישיבה. מידות טובות, ערכים לצד כישרונות שהם בורכו בהם. אני מניח שנראה אותם פחות בשנים הקרובות אבל אני משוכנע שהם ימשיכו את הקשר ויבקרו אותנו".

הרב גלעד שמח שהציונות הדתית ממשיכה להוביל גם בצה"ל, "היו שם עוד חובשי כיפות מישיבת ההסדר בעכו ובשבי חברון וזה בהחלט משמח. גם אני כמו עוד רבנים הייתי שותף למאמצים לפתור בצבא כל מיני בעיות שנוצרו בגדודים המעורבים אבל אני חושב שדווקא היום יש יותר מודעות והצבא פועל לפיתרון של השאלות האלה.

''בחיל האוויר הבעיות האלה פחות אקוטיות", מספר ראש ישיבת מעלה גלבוע, ''במהלך האימונים אין בעיות של חיכוך כמו בגדודים מעורבים של חי"ר, אבל אני יודע שגם בשאר החילות הצבא מחפש פתרונות איך להביא לכך שהצניעות תישמר יותר. הצבא לוקח את זה ברצינות".

הנה הם: חניכי קורס טיס 175