סערה בים. ארכיון
סערה בים. ארכיוןצילום: תומר נאומבורג, פלאש 90

אחרי שבימים האחרונים החלו להיווצר הוכחות להגעתה של סערת מזג אוויר בסוף השבוע הקרוב, הודיעו הערב (רביעי) מארגני מרתון ווינר טבריה 2018 על דחיית המירוץ ביומיים.

התחזית שצופה סערה בעיקר באיזור הצפון וטבריה, הביאה לכך שהמירוץ שיתקיים בפעם ה-41 ברציפות, ונחשב כמרתון הוותיק ביותר במדינה יתקיים ביום ראשון ולא ביום שישי כמתוכנן.

כבר הבוקר מסרו באיגוד האתלטיקה כי צפויים שינויים בזמני המרתון הוותיק, כשמסרו כי "איגוד האתלטיקה, כגוף המקצועי המלווה את מרתון ווינר טבריה הבינלאומי שמארח את אליפות ישראל במרתון, יחד עם ראשי עיריית טבריה והוועדה המארגנת ערים ועוקבים אחר תחזיות מזג האוויר הצופות סערה חזקה בסוף השבוע, החל מליל חמישי".

אחרי שקיבלו הערב חוות דעת נוספת של מומחים, החליטו מארגני התחרות שלא לקחת סיכון ולדחות ביומיים את מועד המרתון.

בהודעה דחופה שיצאה הרגע מישיבת חירום שניהלה עיריית טבריה לגבי מרתון וינר טבריה, נכתב כי
"לאחר ביצוע הערכת מצב שנערכה הערב במשטרת טבריה בהשתתפות ראש העיר טבריה יוסי בן דוד, מפקד תחנת משטרת טבריה סנ"צ אלי סילוק, הוועדה המארגנת של המרתון, גורמי רפואה, מד"א, נציגי המוא"ז עמק הירדן, נציגי חברת מרתון ישראל המפיקה את המרתון, הוחלט לאחר בחינת מכלול השיקולים ולאור תחזית מזג האוויר הסוערת הצפויה להגיע לשיאה ביום שישי הכוללת ממטרים עזים ורוחות והמהווה סכנה בטיחותית לשלומם של הרצים, לדחות את קיומו של מרתון טבריה ליום ראשון".

אי לכך, גם מועדי הזינוקים השתנו בהתאם, ואלה הוא המועדים החדשים:
9:00 זינוק מקצה מרתון וחצי מרתון
9:30 זינוק מקצה 10 ק"מ.

עוד אמרו מארגני התחרות, כי "הבטחת שלומם ובריאותם של הרצים עמד לנגד עינינו ומאחר ויש צפי למזג אויר קיצוני הוחלט שלא לקחת סיכונים מיותרים", לדבריהם, "החלטה זו התקבלה בכובד ראש לאחר דיון בו השתתפו כל הגורמים הקשורים לאירוע חשוב זה".