תלוש שכר. אילוסטרציה
תלוש שכר. אילוסטרציהצילום: istock

משרד הפנים הודיע השבוע על מדרגה חדשה בהנחה בארנונה - הנחות של 20% ליחיד המשתכר עד 5,000 שקל.

עד כה ניתן היה לקבל הנחה לארנונה ליחיד רק עד שכר של 3,700 שקל, והדבר היה מותנה בקבלת קצבת הבטחת הכנסה מהביטוח הלאומי.

מדובר במהלך משמעותי מאד עבור משפחות רבות המשתכרות סביב שכר המינימום, אשר גם נאלצות לחיות בעוני וגם מאבדות את ההנחה בארנונה. הטבלה החדשה תעניק להם תמריץ להמשיך לעבוד ולהתפרנס מבלי לאבד את ההנחה.

כמו כן, טבלת ההנחות החדשה מגדילה את ההנחות גם למשפחות המשתכרות הרבה מעבר לשכר המינימום, אך מבורכות בילדים ובכך למעשה חיות אף הן בקו העוני.

כך למשל, משפחה בת 9 נפשות שמרוויחה עד 21,730 שקל ברוטו, תזכה להנחה של עד ל-30% בארנונה. משפחה בת שמונה נפשות המשתכרת עד 19,364 שקל תקבל אף היא הנחה בשיעור דומה. בשורת התחתונה, מדובר בהנחות שמצטברות למאות שקלים בשנה.

מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן אמר, כי פתיחת המדרגה החדשה היא חלק ממדיניות המלחמה בעוני של שר הפנים הרב אריה דרעי.

"צריך לזכור שגם שכר מינימום הוא שכר עוני, ולכן יש לסייע לשכבות שיוצאות לעבוד ומשתכרות אך בקושי. מתן ההנחה יעודד את החלשים להמשיך לעבוד, מבלי לוותר על ההנחה. ההנחות למשתכרים מתחת לשכר המינימום מצטרפות לסיוע שהעניק משרד הפנים לרשויות החלשות בסכום של מאות מיליוני שקלים, כסף שמגיע בסופו של דבר לתושבים".

בכמה רשויות מקומיות מיהרו לאמץ את הטבלה החדשה אשר תסייע למשפחות רבות הזקוקות להנחה זו. גם בעיריית פתח תקווה כבר ניתנה הוראה לפקידות לפעול לפי הטבלה החדשה וסגר"ע בני ברק, מנחם שפירא, פרסם את הטבלה החדשה כשירות לתושב.