כוחות צה״ל והימ״מ איתרו הלילה (חמישי) בג'נין את חוליית המחבלים שביצעה את פיגוע הירי ליד חוות גלעד, בו נרצח הרב רזיאל שבח הי"ד.

המחבל הראשון נעצר בתחנת דלק בג׳נין ונלקח לחקירה. מחבל נוסף אותר בקרבת מקום וחוסל בקרב יריות שהתפתח עמו.

לאחר מכן התנהל מצוד אחר מחבל שלישי שהסתתר בתוך בית. כוחות הביטחון כיתרו את הבית, הפעילו נוהל ״סיר לחץ״ והחלו להרוס את הבית בסיוע לוחמי הנדסה. בסופו של דבר המחבל נעצר ונלקח לחקירה בשירות הביטחון הכללי.

במקביל, מאות ערבים התפרעו בג׳נין ויידו אבנים לעבר כוחות הביטחון.

בתקרית נפצעו שני לוחמי מג"ב, בהם אחד באורח קשה והשני קל. שני הפצועים פונו לבית החולים לקבלת טיפול רפואי. מצבו של הפצוע הקשה התייצב והוא יצא מכלל סכנה.

מפקד משמר הגבול, ניצב יעקב (קובי) שבתאי ביקר הלילה בבית החולים את הלוחמים שנפצעו. ניצב שבתאי שהגיע לחפ"ק הקדמי שנפתח, עמד מקרוב אחר ההתפתחויות המבצעיות בשטח והתרשם מפעילות כלל הכוחות.

ניצב שבתאי שיבח את עמידתם האיתנה והנחושה של לוחמי הימ"מ אל מול איומי הטרור. היחידות המיוחדות של משטרת ישראל, לרבות יחידת הימ"מ, יחד עם ארגוני הביטחון השונים ימשיכו לרדוף את מי שיפגע בביטחונם של אזרחי ישראל בכל מקום ובכל זמן.

כלי תקשורת שמזוהים עם חמאס דיווחו כי אחמד ג'ראר הוא המחבל שנהרג בהיתקלות עם כוחות הביטחון בג'נין. ג'ראר הוא בנו של נאסר ג'ראר, פעיל טרור שחוסל ב-2002 בעת שתכנן "מגה פיגוע" שיעדו היה בניין רב-קומות. טרם חיסולו, ג'ראר האב איבד שתי רגליו בתאונת עבודה בעת הנחת מטעני נפץ.

הרב רזיאל שבח רוקד עם ילדיו בביתובאדיבות המשפחה

הרב רזיאל שבח הי"ד נרצח בפיגוע ירי ליד היישוב חוות גלעד בשומרון. המחבלים ירו מטווח קצר על רכבו של הרב שבח, ונמלטו מהמקום.

שבח הספיק להקליט הודעה בווטסאפ ולשלוח אותה לחבריו: "ירו בי, ירו בי! אני ליד חוות גלעד". למקום הגיעו כוחות ההצלה שפינו את הרב שבח לבית החולים מאיר כשמצבו מוגדר קשה מאוד. בבית החולים נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

מאז הפיגוע, כוחות צה''ל המשטרה והשב"כ ניהלו מצוד אחר המחבלים. כתר הוטל על העיר שכם ועל כפרים נוספים בסביבה, ונעשו גם מאמצים מודיעיניים למציאת מקום המסתור של המחבלים.

הרב שבח בן ה-35 הותיר אחריו אישה - יעל, ושישה ילדים: רננה בת ה-10, נעמי בת ה-8, מרים בת 6, מלכה בת 5, עובדיה בן 3 ובניהו בן 10 חודשים. הלוויתו נערכה בחוות גלעד.

ראש מועצת שומרון בהלווית הרב שבח הי''ד

בראל שבח, אחיו של הרב רזיאל, ספד לו בהלוויה: "אחי היקר והקדוש. לא העלנו על דעתנו שנאלץ להספידך. רצית להמשיך לגדל את משפחתך. רצית להמשיך לגדול בתורה וביראת שמיים. רצית לראות כיצד חוות גלעד מתפתחת ופורחת אבל מחבל ארור ושפל מנע ממך להשיג את שאיפותיך. למרות זאת אנחנו נשיג את השאיפות.

"אנו, רעייתך וילדיך, נמשיך ונפעל להקמת ערכך. סיימת את תפקידך בעולם הזה אך אנו נמשיך לפעול להפצת התורה. רזיאל אחי היקר, שקעת בתורה יומם ולילה, למדת וחונכת שתורה אמיתית היא תורה של חסד וכך היית. בטוחני כי יתלוו קדושת התורה למקומות של קדושים. נוח על משכבך בשלום ותדע, נעשה הכול כדי לתמוך באשתך ובילדיך", הוסיף האח השכול.