עמיר בניון
עמיר בניוןצילום: ללא

הזמר והיוצר עמיר בניון מסרב לנצל את ההזדמנות השנייה שניתנה לו כדי לבקש משגרירות ארה"ב ויזה שתאפשר לו לטוס לניו יורק בעוד שבוע.

כזכור, שגרירות ארה"ב בישראל סירבה לאשר ויזה לבניון שאמור לבצע את השיר ''האחרון שנשאר'' בטקס יום השואה הבינלאומי שייערך באו"ם.

משרד החוץ הפעיל בימים האחרונים מאמצים רבים כדי שבניון יוכל להגיע לראיון נוסף בשגרירות וכך אולי לזכות בויזה הנכספת, אלא שהזמר מסרב לנצל את ההזדמנות השנייה.

סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, אף נרתמה באופן אישי לסייע להשגת הויזה, והנחתה את המחלקה הקונסולרית במשרד החוץ להפעיל את כל כוח השפעתה בנושא.

בניון סיפר הערב (חמישי) בעמוד בפייסבוק שלו, "משרד החוץ בקש שאשלח מייל לשגרירות ובו אני מבקש שוב לנסוע ומתחייב לחזור. המכתב אמור היה להיות ערעור ולאחר שליחתו הייתי אמור לקבל את הויזה. אך השגרירות החליטה לטרטר אותי שוב בלהגיע ל'סיבוב נוסף' בבניינה (קל וחומר שלא סיפקה ויזה)".

"לדעתי לאחר שאנשים רמי דרג (שרים וכו') כבר לקחו את הטיפול לידם אז לי כבר לא נשאר איך להועיל. כמובן שלא אלך שוב לשגרירות כי כאמור אם היו רוצים היו נותנים בלי לטרטר. אפרופו יום השואה אז אני חייב להפגין כבוד יהודי מינימלי מה שממילא יוכיח זיקתי לארצי", כתב בניון.

נזכיר כי בניון הוזמן לבצע את השיר יחד עם מירי מסיקה ודוד ד'אור שקיבלו ויזות מהשגרירות. שלושת הזמרים הישראליים הוזמנו להופיע בטקס שייערך ביום השנה לשחרור אושוויץ, על ידי שגריר ישראל באו"ם דני דנון. הופעת הזמרים מוטלת בספק נוכח סירוב ארצות הברית להעניק ויזה לבניון.

השיר ''האחרון שנשאר'' נכתב על ידי משה קלוגהפט והולחן על ידי עמיר בניון. שלושת הזמרים הישראליים היו אמורים לבצע את השיר בשלוש שפות: אנגלית, עברית וערבית.

הטקס באו"ם ייערך בהשתתפות שגרירי אומות העולם וניצולי שואה לרגל יום השואה הבינלאומי, שחל ביום השנה לשחרור אושוויץ ובמלאת 30 שנים לקיומו של מצעד החיים.