השר אריה דרעי
השר אריה דרעיצילום: הלל מאיר/TPS

שר הפנים אריה דרעי (ש"ס) התייחס הבוקר (חמישי) לסוגיית המסתננים וטען כי למרות הצער הגלום בטיפול בהם מדינת ישראל ישראל מתקשה להכיל את כולם.

"אני מלא חמלה כלפיהם אבל אני מחויב לעניי עירי. ישראל הקטנה לא יכולה להכיל את כולם. פליטים יישארו, המסתננים - הגיע זמנם לעזוב", אמר בראיון לגלי צה"ל.

לשאלה איזו אוכלוסיה עדיפה עליו בישראל - הפלסטינים או האריתראים, השיב דרעי כי הפלסטינים עדיפים. "ברור שפלסטינים. הם לא באים לגור פה בתל אביב. פלסטינים הם 'עניי עירך', כשלהם יהיה יותר טוב - לנו יהיה יותר טוב", הבהיר.

לפני יומיים דנה ועדת הפנים של הכנסת בתוכנית לגירוש מסתננים מישראל לרואנדה. בדיון השתתף שר הפנים אריה דרעי שאחראי על יישומה.

במהלך הדיון הבהיר השר דרעי כי המדינה עושה הפרדה מוחלטת לבין מסתננים לבין מחפשי עבודה. "אנחנו מאתרים קבוצה שבאה מאזור מלחמה, למרות שאפשר להחזיר אותם למדינה שלישית, אבל היות שהם באו ממלחמה אנחנו מתייחסים אליהם כפליטים. הצעירים שהם לא הורים לילדים ורובם לא הגישו בקשות למקלט בכלל - התחלנו להוציא למדינת שלישית, הכל בהסכמתה".

במהלך הדיון הסוער הוציא יו"ר הוועדה, ח"כ יואב קיש (הליכוד), את ח"כ סתיו שפיר, מרב מיכאלי ותמר זנדברג מהאולם.

לאחר שח''כ זנדברג תקפה את התוכנית לגירוש המסתננים והשתוללה בדיון, היא קראה לעבר חברי הכנסת ''אתם חברים של נאצים''. ח"כ אורן חזן השיב לזנדברג בחריפות וכינה אותה "בוגדת" ו"פושטקית''.