נתניהו: "דוח המשטרה מחורר, מוטה וקיצוני"מרכז השלטון המקומי בישראל

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הבוקר (רביעי) להמלצת המשטרה להעמידו לדין בגין שוחד והפרת אמונים, בתיקי 1000 ו-2000.

בפתח דבריו הבהיר נתניהו כי הבחירות אינן נראות באופק. "אני רוצה קודם כל להרגיע אתכם - הקואליציה יציבה, אין לאף אחד תוכנית ללכת לבחירות, אנחנו נמשיך לעבוד יחד איתכם למען אזרחי מדינת ישראל עד סוף הקדנציה".

על דוח ההמלצות שפרסמה המשטרה אמר נתניהו כי מדובר ב''מסמך מוטה, קיצוני, מחורר כמו גבינה שוויצרית ולא מחזיק מים.

''ראשית, הוא מתעלם ומטשטש חברות קרובה מאוד של כמעט 20 שנה בין מילצ'ן וביני, ובין המשפחות שלנו, חברות שהיו בה מתנות הדדיות עוד בתקופה שהייתי אזרח פרטי והרבה לפני שנכנסתי לתפקיד''.

בנוסף טען נתניהו כי המשטרה מנפחת, כלשונו, את סכומי השוחד לכאורה "עד לבלי היכר, בסדרי גודל, הוא מעמיד שם הוצאות ענק, שאינן קשורות כדי להגיע למספר קסם.

"דוח המשטרה פשוט מתעלם וגם הפרשנים מתעלמים משתי עובדות מוחצות שהבאתי אתמול ושידועות להם ומוכיחות כי לא פעלתי עבור מילצ'ן אלא נגדו. ראשית כששברתי את המונופול שלו בייבוא כלי רכב וחלקי חילוף לרכב וזה היה שווה הון עתק. שנית כשפעלתי לסגור את ערוץ 10 בבעלותו ומניותיו היו שוות כלום, אפס.

"אז איך יכול להיות שאני מצד אחד פועל לטובת מילצ'ן ומצד שני פועל לרעת מילצ'ן? והתשובה היא לא זה ולא זה. אני פועל לפי העיקרון שאני חושב שנכון למשק הישראלי ולחברה הישראלית ולא לפי אדם זה או אחר.

"במקומות שאני פועל מתוך סמכותי אני פועל נגד מילצ'ן ולא לטובתו, זה עולם הפוך. הדוח הופך את היוצרות''.

ראש הממשלה התייחס גם לתיק 2000 - חקירת שיחותיו עם מו''ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. ''אני לא בטוח שצריך לחקור יחסי פוליטיקאים ועיתונאים, אבל אם כבר נכנסים לזה, איך יכול להיות שחוקרים אותי שבלמתי את החוק (חוק ישראל היום), פיזרתי את הכנסת וקברתי את החוק, ו-43 חברי כנסת שיזמו את החוק ובניגוד לי קיבלו עיתונות מלטפת בידיעות אחרונות, אותם לא חוקרים, זה פשוט אבסורד.

"מה למשל אם שרת המשפטים (לשעבר, ציפי לבני), שהביאה חוות דעת מטעמו של נוני מוזס בניגוד לעמדת היועמ"ש לכנסת, לא חוקרים, לא ממליצים, זה פשוט היפוך היוצרות. העולם הפוך גם בענייניו של לפיד שאמר כי נחקר בערך כשעה. אותו שאלו בעניין הזה כמה שאלות בלבד 'ואמרתי שלא פעלתי לטובת מילצ'ן', וכל זה שעה אחת לו וכמה שאלות, ולי חקירה של שנה וחצי.

"ועכשיו מתברר שעל הבסיס הזה לפיד הוא עד מפתח. זה אומר לכם הרבה מאוד על ההמלצות הללו והתהליך הזה", תקף ראש הממשלה, ''זה אותו לפיד שניסה להפיל אותי בכל מחיר. לפיד, חבר קרוב של מילצ'ן, הוא הועסק על ידי מילצ'ן, הוא דן עם מילצ'ן כשר האוצר האחראי בענייניו של מילצ'ן. הוא לא הדיר את ידיו מלעסוק בענייניו של מילצ'ן אז הוא הופך להיות העד המרכזי?''.

לדברי נתניהו, "אם אני הייתי עושה דבר כזה הייתי נחקר שבע פעמים והיו מפרסמים המלצות נגד וטענות 'למה לא משכת ידיך?'.

"ברגע שלפיד אומר את מילת הקסם 'נתניהו', העולם מתהפך. אני מקבל המלצות ולפיד מקבל מחיאות כפיים. הדוח הזה לא יכול להתווכח עם מערכת החברות הקרובה שהיתה לי עם מילצ'ן ולכן הוא מנסה לייצר מצג שווא של תמורות שלא היו ולא נבראו''.

בנוגע לטענת המשטרה על כך שסייע למילצ'ן לקבל ויזה לארה"ב אמר נתניהו ''לא פעלתי מעולם בעניינו של מילצ'ן ובמקום שבו פעלתי זה היה נגד האינטרסים שלו ולא בעדו, ולכן דוח ההמלצות הזה מוטה, קיצוני, מחורר, מנוגד לעובדות ומנוגד להיגיון''.

נתניהו הדגיש, ''אני בטוח כמו שתמיד הייתי בטוח - שהאמת תצא לאור ולא ייצא מכל זה כלום''.