דבורה גונן והדס מזרחי בצעדה
דבורה גונן והדס מזרחי בצעדהצילום: יוני קמפינסקי

משפחות שכולות מפורום "בוחרים בחיים" יצאו הערב נגד החלטת ראשי מערכת הבטחון להחזיר את גופת המחבלים מהר אדר.

איסם, אביו של יוסף עותמן ז"ל שנרצח בפיגוע בהר אדר אמר, "מעשה החזרת הגופות במחשכים הוא בגידה בדמם של הילדים שלנו. זו מתנה למחבלים ולמשפחותיהם. זה עידוד למחבל הבא מאז הפיגוע הנורא קיבלנו הבטחות רבות כי ייעשה כל מאמץ להיאבק בטרור ובצאת השבת גילינו כי לא כך הדבר ואף גרוע מזה. החזרת גופת המחבל היא צעד שמחזק את הרוצחים ומשפחותיהם. אנו מאוכזבים מאד משר הבטחון וממערכת הבטחון כולה. מדובר בשיקול שגוי מן היסוד. אני מתבייש היום במי שאמור לעשות כל שביכולתו להגן על אזרחי ישראל."

דבורה אימו של דני גונן הי"ד אשר נרצח בפיגוע סמוך לישוב דולב לפני כשנתיים וחצי וחברה בפורום 'בוחרים בחיים' של משפחות שכולות אמרה, "לא יעלה על הדעת ששר הביטחון יפעל בניגוד להחלטת הממשלה שלא להחזיר גופות מחבלים. צעד שכזה פוגע באמון הציבור בכלל ובציבור המשפחות השכולות בפרט. יתרה מזאת צעד שכזה בהחלט אינו מרתיע ואינו מונע את הפיגוע הבא,אלא מעודד טרור".

הדס מזרחי אלמנתו של נצ"מ ברוך מזרחי שנרצח בערב לליל הסדר לפני 3 שנים הוסיפה, "אני מצפה משר הביטחון ליברמן לגלות רגישות לכאבינו העצום ולחשוב על ההרתעה באי החזרת גופות מחבלים. לא יתכן שניכנע לטרור וניתן למשפחות המחבלים פרס לחגוג בהלוויות. אני פונה אליך אישית לעמוד בהתחייבויות הממשלה ולא להחזיר גופות של מחבלים שכן מדובר בהענקת פרס לטרור."

הרצל חג'אג' אביה של סגן שיר ז"ל שנרצחה בפיגוע בארמון הנציב לפני שנה הוסיף, "אנו פורום בוחרים בחיים פונים ושואלים את שר הטחון אביגדור לליברמן האם אין לך בושה בפומבי אתה מצהיר שאתה נלחם בטרור אבל במחשכים אתה נכנע לטרור ומחזיר גופות של מחבלים מה גם שאנו באמצע הליך משפטי למה למהר אנחנו דורשים לא להחזיר גופות של מחבלים בשום אופן דמנו לא הפקר."