בנט ושקד
בנט ושקדצילום: הלל מאיר/TPS

שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי) נפגשו הערב (א׳) עם תושבי שכונת נתיב האבות ביישוב אלעזר.

במהלך המפגש שמעו השרים על המציאות המורכבת בשכונה לקראת הפינוי שנקבע לתחילת חודש מרץ. יצוין כי מדובר בהחלטת בג״ץ על רקע תשובות של המדינה שניתנו טרם תחילת הקדנציה הנוכחית.

בפגישה סוכם כי השרים יקדמו מתווה לדחיית הפינוי בשלושה חודשים, מטעמים הומניטריים, עד לתחילת בנייה בחלקה חלופית.

בנוסף, תקודם הצעת מחליטים להכשרת השכונה אשר תובא כבר מחר לפורום ראשי מפלגות הקואליציה בראשות ראש הממשלה.

השרים בנט ושקד מסרו בתום הפגישה ״הרס בתים הוא דבר כואב, יהיו הנסיבות אשר יהיו. ליבנו עם תושבי נתיב האבות, אך לא די בכך, ולכן אנו פועלים בכל הכלים שלרשותנו על מנת שהתושבים יקבלו את המענה הראוי ביותר בסיטואציה שנוצרה. מדובר בהחלטה שגויה של בג״ץ אשר כופה פינוי מיותר וטוב היה אילו לא הייתה באה לעולם.

"׳שלום עכשיו׳ ושאר ארגוני השמאל הקיצוני מנצלים את בג״ץ לצרכיהם הפוליטיים. עליהם להבין שעל כל בית שיפונה בגלל ריצתם לבג״ץ אנו נוביל את הממשלה להכשיר יישוב חדש בישראל. כך עשינו בעמונה וכך נעשה גם בנתיב האבות", הבטיחו בנט ושקד.

ממטה נתיב האבות נמסר "אנו רואים בברכה את ההצהרות של השר בנט והשרה שקד לקחת אחריות ולהוביל מהלך של דחיית ההרס, הסדרת השכונה ואישור תב''ע לבניית 350 יח״ד. יחד עם זאת איננו תמימים ואנו שבעי הבטחות ולכן לא ננוח ולא נשקוט עד אשר נראה את המעשים בשטח.

''אנו נמצאים שבועיים לפני ההרס ללא פתרון עם משפחות שנזרקות לרחוב ללא מענה ולכן נצא מחר למאהל מחאה מול משרד ראש הממשלה עד שנראה מעשים", נמסר.