לפיד עם שרת החוץ האירופית
לפיד עם שרת החוץ האירופיתצילום: דוברות האיחוד האירופי

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד, נפגש היום (חמישי) בבריסל עם בכירים באיחוד האירופי, בניסיון לרתום אותם למהלך להוצאת ארגון חיזבאללה מחוץ לחוק באירופה.

בחודשים האחרונים מוביל לפיד יחד עם חבר הקונגרס טד דויטש מארה"ב וארגונים נוספים את המהלך להכריז על הזרוע המדינית של חיזבאללה כארגון טרור ולעצור את פעילותו באירופה.

לפיד נועד עם שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, וקרא לה להוביל מהלך להוצאת חיזבאללה מחוץ לחוק באירופה. "האיחוד צריך לדעת, אין הפרדה בין הזרוע המדינית לזרוע הצבאית של חיזבאללה. הזרוע המדינית של ארגון חיזבאללה משמשת כצינור העברת הכספים של חיזבאללה ואנחנו נחושים לעצור את זה. כדי לעצור את הכסף של חיזבאללה צריך שהאיחוד האירופי יכריז עליו כארגון טרור אחד", אמר לפיד למוגריני.

הוא גם נפגש עם עשרות שגרירים לאיחוד האירופי על מנת לגייס את תמיכתם למהלך. בעקבות כך, 60 חברי פרלמנט של האיחוד האירופי מתכוונים לשגר מכתב לשרת החוץ של האיחוד פדריקה מוגריני בקריאה להוציא את פעילות חיזבאללה באירופה מחוץ לחוק.

נזכיר כי נכון להיום, יכולה הזרוע המדינית של חיזבאללה לפעול בחופשיות ברחבי אירופה, לגייס כספים ומתנדבים, לערוך צעדות והפגנות בערים מרכזיות להזדהות עם הטרור ולנהל קמפיינים נגד ישראל.