שלמה נאמן
שלמה נאמןצילום: הלל מאיר/TPS

שרי הממשלה יצביעו ביום ראשון על הצעת החלטה להקמת שכונה חדשה עבור תושבי נתיב האבות בגוש עציון והענקת פיצויים, לאחר שבתיהם יהרסו בעקבות פסיקת בג''ץ.

בשכונה החדשה שתוקם בין היישובים אלון שבות ואלעזר, עתידים להיבנות 350 יחידות דיור.

מנוסח הצעת ההחלטה שהגיע לידי ערוץ 7 עולה כי הממשלה תאשר העברת תקציב של כ-60 מיליון ש''ח למועצה האזורית גוש עציון, לצורך הקמת אתר זמני עבור התושבים, בניית תשתיות, רכישת מבנים יבילים ועוד.

מתוך התקציב הזה, 24 מיליון ש''ח יועברו כפיצויים למשפחות, וכ-2 מיליון ש''ח נועדו לשכירת חדרי אירוח לתושבים לתקופה של עד שלושה חודשים.

הצעת ההחלטה מגיעה בעקבות שיחות שניהל ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן, עם ראש הסגל במשרד רה״מ יואב הורוביץ ורונן פרץ ממזכירות הממשלה, ועם השרים כחלון, דרעי, בנט ושקד.

נאמן אמר כי ״בשם תושבי גוש עציון אני מברך את החלטת הממשלה בדבר הסדרת שכונת נתיב האבות לפיה הונחו כל גופי הממשלה לפעול להקמתה המיידית של השכונה בין אלעזר לאלון שבות עבור נפגעי הפינוי, ופיצוים המהיר.

''אנו מודים לראש ממשלת ישראל מר בנימין נתניהו ואנשי משרדו על מאמציהם לביצועה. כמו כן תודתנו נתונה לשר האוצר, שר החינוך, שר הפנים ושרת המשפטים שהתגייסו אישית למשימה והביאו את ההחלטה לעדיפות עליונה בסדר יומה של הממשלה. כולנו תקוה שמתוך הזעזוע מההרס הצפוי נצא לימים של בנייה וצמיחה״, הוסיף נאמן.