שלמה בניזרי. ארכיון
שלמה בניזרי. ארכיוןצילום: פלאש 90

עד המדינה שהוביל להפללתו של השר לשעבר שלמה בניזרי קורא היום למי שמציעים להם לשמש כעדי מדינה שלא לעשות זאת, בשל המחיר הכבד אותו משלמים עדי מדינה שבחרו לשמש ככאלה.

בראיון לתכנית הבוקר של ניב רסקין ב'קשת' אמר עד המדינה, משה סלע, כי 18 שנים לאחר שמסר את עדותו שהפלילה את בניזרי הוא עדיין משלם מחיר כבד והמדינה אינה עומדת מאחוריו.

סלע התבקש לתאר את המציאות בה נמצא כעת שלמה פילבר, עד המדינה נגד ראש הממשלה וקבע כי במצבו הקשה של עד מדינה המצוי בחדרי החקירות כדוגמת שלמה פילבר, כל יציאה מהחדר היא אור שתמורתו יהיה מוכן להגיד כל דבר. "הוא מוכן לעשות הכול, אבל הוא לא מבין לאיזה מצב הוא מביא את עצמו ואת משפחתו ואת כל הסובבים אותו".

"כל מי שתומך בו ייפגע. הילדים שלו יפגעו, בבית הספר ובשכונה, אשתו תיפגע כשתרצה לצאת לסופר מרקט ולקניות, הוא אחרי שייצא מבית הסוהר כולם יבוזו לו. לא תהיה עבודה לא לו ולא לאשתו".

"היה עדיף להיכנס לבית סוהר, שלם את מחיר העבירה שעשית ולא להיות עד מדינה. אתה חוטא כשאתה לא לוקח אחריות על מה שעשית ובפעם השניה כשאתה מפיל את החברים שלך או את השותף שלך לעבודה. את מאשים אותם בדברים לא אמיתיים כי חלק מהעדות שאתה נותן אלו דברים שהחוקרים אומרים לך להגיד והם גם מתקנים אותך. כל העדות הראשונה שנתת בטלה ולא קיימת ומה שנשאר זה רק העדות שחתמת מאז שאתה הסכם מדינה".

על עברו שלו הוא מספר כיצד לא יכול היה לצאת לבית הכנסת והקהילה בה חי לא קיבלה אותו "אומרים לך שאתה מלשן, אתה מתגרש מאשתך, חמש הבנות שלי לא הלכו לבית הספר כי פגעו בהם כי אמרו להם שאבא שלהן עד מדינה וכו'. כל זה קורה בחסות המשטרה. לא מסתכלים על מה שקורה לכל אלה שהיו עדי מדינה. 18 שנה ועד היום אני סובל. אני לא עובד, לא מקבלים אותי בשום מקום, המדינה לא תומכת בך. הבטיחו לי שיעזרו לי אבל כששאלתי למה לא עוזרים לי כמו שהבטיחו הביאו לי משטרה".

"אני ממליץ שלא להיות עדי מדינה", מסכם סלע שבין דבריו קבע גם כי בניזרי, שאותו הפליל, לא חטא והורשע על לא עוול בכפו. זאת על אף שלימים טען כי הוא אינו מתחרט על העדות שמסר.