דב קלמנוביץ'
דב קלמנוביץ'צילום: דוד מיכאל כהן/TPS

המשנה לראש עיריית ירושלים, דב קלמנוביץ', מגיב בשיחה עם ערוץ 7 לפיגוע הקשה שאירע אמש (ראשון) ברחוב הגיא בעיר העתיקה, בו נרצח עדיאל קולמן הי"ד.

לדבריו רחוב הגיא מועד לפורענות בשל העובדה שהוא מוביל את הכותל המערבי ואל שאר המקומות הקדושים בירושלים. "לא סתם מתרים בנו כוחות הביטחון שלנוכח פתיחת השגרירות יהיה גל של אלימות.

"הערבים מבינים שהמלחמה היא לא על השטח אלא על התודעה, האם אנחנו היהודים שבנו לארצנו או שאנחנו על תקן של פליטים, ורחוב הגיא הוא הסמל לריבונותינו".

קלמנוביץ' קורא לעוד ועוד יהודים לעבור לגור בעיר העתיקה, "הניצחון לא יבוא מניהול קרב מאסף מול המפגעים אלא אם נדע לממש את ריבונותינו ברחוב הגיא והעיר העתיקה.

"אסור לנו לשדר חולשה ואנחנו צריכים להעמיק את האחיזה שלנו בכל הארץ וכמובן בכל מרחבי ירושלים. אנחנו מתקרבים לפסח והתושבים החרדים שגרים בשכונות החרדיות יצעדו משכונות בית ישראל ומאה שערים לכותל דרך שער שכם, דרך רחוב הגיא, והוא צריך להיות מאוכלס ובטוח".

לדבריו המהלך של נשיא ארה"ב להעברת השגרירות לירושלים הוא מהלך היסטורי ויש למדינת ישראל הזדמנות גדולה, "מזלזלים במה שטראמפ עשה אבל יש כאן תחילה של תהליך שישפיע על מדינות רבות כי ההתעניינות של העולם בבעיה הפלשתינית הולכת ופוחתת ואנחנו נמצאים כעת בחלון הזדמנויות".