שחר סטרוג ז''ל
שחר סטרוג ז''לצילום: דובר צה"ל

סמ"ר שחר סטרוג ז"ל, לוחם דובדבן שנהרג אתמול מפליטת כדור, הובא (רביעי) למנוחות בבית העלמין הצבאי בקריית שאול.

בין הנוכחים בהלוויה - השר זאב אלקין, ראש עיריית גבעתיים רן קוניק, מפקד עוצבת הקומנדו אלוף-משנה אבי בלוט ובועז קוקיא, אביו של רון הי''ד שנרצח בפיגוע בערד.

מיכל, אמו של שחר, ספדה לו "איך יכול להיות שאשרוד, זוכרת שאמרתי לך שתשמור על עצמך כי בלעדיך אין לנו חיים וחיינו חרבו. אני אספר שהיית נסיך מושלם, מאיזה חומר קורצת, ומה אתה עושה ברגעים הקשים. לא יודעת מה אני אמורה להגיד, פאר היצירה שלי, בחיים לא ניפרד", הוסיפה האם.

אביו ספד לו בכאב גדול, "ילד של אבא, עכשיו אתה חסר. באו אליך כל כך הרבה אנשים להיפרד ממך. יש פה חברים שגדלו איתך מאז שאתה קטן, מבית הספר, מהצבא. הם לא עוזבים אותנו מאז שאמרו לנו".

האחות עדי ספדה לו בבכי. "היום היית אמור לחזור הביתה, התגעגעתי אליך. לא נראה לי הגיוני שככה השארת אותי לבד, קשה לי בלעדיך. מי כמוני יודעת כמה כולם אוהבים אותך. בצופים, בין החברים, במשפחה. כמה נהניתי להתגאות בך כאחות של שחר סטרוג. איזה כיף היה בשנה האחרונה שכל כך התחברנו בה. עם מי אני אתייעץ, מי יצחיק אותי?. אני לא מוכנה לקבל את זה".

גם מפקד יחידת דובדבן, סגן-אלוף ע', אמר במהלך ההלוויה כי "אתמול בשעות הערב נורה כדור בודד שפילח את חלל האוויר ונקטעו להם חיים שלמים. יקירנו שחר נהרג. שחר, לפני יותר משנה בחרת להיות לוחם ביחידה, זכות ששמורה למעטים ואתה המיוחד שבמיוחדים חונכת יפה מבית עם משפחה מחבקת. דמות להערצה עבור עדי אחותך הקטנה. עברת הכשרה מפרכת, הובלת את חבריך לצוות והיית אוהב אדם קשוב ואכפתי. היית מסור לעבודתך הצבאית, נשאת בגאון את יחידת דובדבן, היית לוחם אמיתי בכל רמ"ח איבריך. אני מצדיע לך".

סטרוג ז"ל למד בבית ספר אלון בגבעתיים, והמשיך בתיכון שמעון בן צבי. לפני כשנה התגייס לדובדבן. הוא השאיר אחריו הורים ואחות.

הלוחם החשוד כי שיחק באקדחו ופלט כדור, ממנו נהרג סמ"ר שחר סטרוג אמש, נעצר חקירת מצ"ח וככל הנראה יובא להארכת מעצר בהמשך היום, בבית הדין הצבאי ביפו.