שחר סטרוג ז''ל
שחר סטרוג ז''לצילום: דובר צה"ל

בית הדין הצבאי האריך (רביעי) עד ליום חמישי הבא את מעצרו של לוחם יחידת דובדבן החשוד כי כדור שפלט מנשקו גרם למותו של חברו ליחידה החייל שחר סטרוג ז"ל לפני כשבועיים.

מהחקירה עולה כי סטרוג נכנס לחדרו של החשוד ואז שניהם שלפו את נשקיהם אחד לעבר השני. הלוחם החשוד לחץ את ההדק והכדור שנפלט פגע בפלג גופו העליון של סטרוג, וגרם למותו.

מחקירת מצ"ח עלה חשד לאירועים נוספים של שימוש לא חוקי בנשק על ידי חיילים אחרים ביחידת העילית דובדבן.

רס"ן עו"ד מירב הרשקוביץ-יצחקי, סרן (מיל') עו"ד אבי חימי וסרן עו"ד אליסף מלמד, המייצגים את החייל החשוד, אמרו בשבוע שעבר כי "מרגע שאירע האסון, הלוחם, על אף תחושותיו הקשות, משתף כמובן פעולה באופן מלא עם החוקרים, שיחזר את האירוע ועושה כל שיכול על מנת שהחקירה תושלם בהקדם".

האירוע הקשה התרחש ביום שלישי ה-20 במרץ בבסיס צה"ל במרכז הארץ. שחר סטרוג ז"ל בן ה-20 מגבעתיים נפצע באורח קשה ופונה לבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים, שם נאבקו הרופאים על חייו אך נאלצו לבסוף לקבוע את מותו.

כאלף בני אדם השתתפו בהלוויתו של סטרוג, בחלקה הצבאית בבית העלמין קריית שאול בתל אביב. הוא הותיר אחריו זוג הורים, קובי ומיכל, ואחות בת 15.

מיכל, אמו של שחר, ספדה לו "חיים של אימא, גאוות עולם שלי, איזה נדיר אתה. היית כל כך מאושר ולכן לא דאגתי, כל מי שמכיר יודע שכשאתה מתקשר, כתוב על הצג 'שחר המלך'. שחר המלך לא יתקשר אליי יותר", אמרה.

"אני בשוק ממה שאני כותבת, איך יכול להיות שאשרוד, זוכרת שאמרתי לך שתשמור על עצמך כי בלעדיך אין לנו חיים וחיינו חרבו", הוסיפה האם בבכי. "היית נסיך מושלם, מאיזה חומר קורצת, ומה אתה עושה ברגעים הקשים. לא יודעת מה אני אמורה להגיד, פאר היצירה שלי, בחיים לא ניפרד".