ראש הממשלה נתניהו ונשיאת בית המשפט העליון השופטת חיות
ראש הממשלה נתניהו ונשיאת בית המשפט העליון השופטת חיותצילום: מארק ישראל סאלם, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו נכנע הערב (שני) לתנאי שהציבה נשיאת בית המשפט העליון כדי לקיים פגישה ביניהם בנושא פסקת ההתגברות.

נתניהו פנה לשרת המשפטים איילת שקד וביקש לדחות בשבוע את הדיון על חוק פסקת ההתגברות, שהיה אמור לעלות לדיון בועדת השרים לחקיקה ביום ראשון הקרוב. השרה נענתה לבקשת ראש הממשלה.

כאמור, לשכת ראש הממשלה פנתה בצהריים לנשיאת בית המשפט העליון, בבקשה לקיים פגישה עם שרת המשפטים בנוגע לפסקת ההתגברות, ביום ראשון הקרוב.

הנשיאה הודיעה כי היא מוכנה להיענות להזמנה וכי ישתתף מטעמה בפגישה גם המשנה לנשיאה השופט חנן מלצר - ובלבד שהישיבה של ועדת השרים לענייני חקיקה, שנקבעה לאותו יום בעניין זה, תידחה בשבוע לפחות.

לפי שעה עדיין לא נקבעה פגישה בין הצדדים.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב בזעם לתנאי שהציבה נשיאת בית המשפט העליון, השופטת חיות, לקיום פגישה עם ראש הממשלה נתניהו. "‏חוצפה שאין כדוגמתה. התערבות שיפוטית בוטה בעבודת הממשלה והכנסת. הנשיאה לא עושה לרה"מ שום טובה בזה שהיא 'מואילה בטובה' להיפגש איתו.

״לא זכור לי גם שהיא נפגשה איתו לדיון לפני שפסלה חוקים של הכנסת בלי למצמץ. אם ⁦‪ראש הממשלה‬⁩ נכנע, הוא משפיל את כולנו עד עפר ומוכיח שהוא פשוט לא מנהיג", כתב סמוטריץ' בחשבון הטוויטר שלו.

נציין כי באחרונה נפגש נתניהו עם נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרון ברק ודן עמו בפסקת ההתגברות שהוא מתכוון לחוקק.

נתניהו אמר לשופט בדימוס ברק כי בכוונתו לקדם פסקת התגברות מורחבת מפני שהגיע הזמן להסדיר את מערכת היחסים בין הרשות השופטת למחוקקת.

הוא הבהיר כי פסקת ההתגברות המורחבת תעבור במסגרת חוק שיקבע את היחסים התקינים בין הרשות המחוקקת לשופטת. ראש הממשלה גם הדגיש בפני ברק את מחוייבותו למערכת המשפט בכלל ולבית המשפט העליון בפרט.