גלעד ארדן
גלעד ארדןצילום: הלל מאיר/TPS

השר לביטחון פנים גלעד ארדן יביא ביום ראשון הקרוב להצבעה בממשלה את החוק שיזם ביחד עם שרת המשפטים איילת שקד, המחמיר באופן דרמטי את הענישה על ירי בלתי חוקי.

ההצעה שמוגשת בשל התפרעויות הבדואים בכבישי הנגב קובעת כי העונש על מי שיבצע ירי בסביבת מגורים, בכבישים או בכל סיטואציה מסכנת חיים אחרת יעמוד על חמש שנות מאסר.

במקביל, מחר (שלישי) בבוקר ייכנס השר דיון דחוף במחוז דרום של המשטרה, בו ישתתפו גם מפקד מחוז דרום, מפקד מג"ב דרום וכל הגורמים הרלוונטיים. בדיון יוצגו לשר תכניות המשטרה למאבק הירי הבלתי חוקי ולהגברת האכיפה בכבישי הדרום. כמו כן, ישמע השר על המצב בשטח מפי ראשי הרשויות בדרום.

השר ארדן אמר כי "הלחימה באלימות ובהשתוללות בכבישי הדרום חייבת לעלות מדרגה. המשטרה תוגברה במאות רבות של שוטרים בכדי לחזק את האכיפה בכבישים ובאזורים רווי אלימות. אני מצפה מהמשטרה להגברה משמעותית של הנוכחות בכבישי הדרום ולחיזוק ההרתעה והאכיפה".

"ללא עונשי מאסר של שנים ארוכות בכלא שיוטלו על ידי בתי המשפט לא נוכל לייצר את ההרתעה הנדרשת, ובכך חשיבותו של החוק שיעלה להצבעה בממשלה", סיכם השר ארדן.

נזכיר כי ביום שישי האחרון תועדו צעירים בדואים נוהגים באופן מסוכן על כביש 40, סמוך לצומת אהלים. שני נוסעים ירו צרורות באוויר כשפלג גופם העליון מחוץ לרכב. על פי החשד, הירי אירע בהמשך לחתונה בשגב שלום.