עו"ד בלייכר מחוץ לבית הדין הצבאי בעופרחזקי ברוך

בית המשפט הצבאי במחנה עופר קיבל את בקשת הפרקליטות הצבאית, ואיפשר להגיש ראייה חדשה במשפטו של המחבל שזוכה לפני כשבועיים מהאישום בניסיון רציחתה של נירית זמורה.

הראייה החדשה היא זכרון דברים מחקירת המחבל אשר הגיע לפרקליטות הצבאית לפני מספר ימים, וממנו עולה כי המחבל הודה שהתכוון לרצוח את זמורה.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו מסר כי "אנו מצפים ממערכת המשפט הצבאית להביא דין צדק ובסופו של הליך להרשיע בניסיון לרצח את המחבל הנתעב. בנוסף אנו קוראים למערכת המשפט להחיל מאסרי עולם על מחבלים אלו כפי שמורה החוק הצבאי''.

לדברי עו"ד בלייכר ''יש להשתמש כנגד הטרור בכלים שירתיעו וימנעו מהטרוריסטים לשוב ולבצע זממם כשישתחררו".

נירית זמורה בבית הדין הצבאי

כזכור, לפני כשבועיים זיכה בית המשפט הצבאי ביהודה מחמת הספק מעבירת ניסיון לרצח את המחבל חמזה פאיז, תושב חברון, אשר ביצע את הפיגוע בצומת גוש עציון לפני כשנתיים וחצי. במקום זאת הורשע פאיז בעבירה של גרימת חבלה מחמירה.

בפיגוע נפצעה באורח קשה תושבת האזור, נירית זמורה, מדקירה בגבה. המחבל הגיע אל הנפגעת בריצה, כשבידו סכין ודקר אותה במגרש המכוניות במקום, תוך שהוא קורא קריאות "אללה הוא אכבר".

זמורה הגיעה הבוקר לבית הדין הצבאי במחנה עופר, ואמרה לערוץ 7 "הציפיות שלנו הן שיקבלו את הערעור ויחמירו את העבירה חזרה לניסיון רצח, אבל אני רוצה להגיד שהאמירה הראשונית שלא נאמרה כאן היא ששופטים במדינת ישראל מתנגדים לרצח, וזה חורה לי".

זמורה נשאלה האם לדעתה יקבלו השופטים את הראייה החדשה שתציג הפרקליטות והשיבה "אני לא יודעת. אחרי החוויה שעברתי פה אני כבר לא יודעת מה יכול עוד לקרות... לא היו זקוקים לה (לראייה ח.ב) כדי להרשיע אותו בניסיון רצח".