צפו: בדיקת כליות ולב למצהירות

תלונות רבות הגיעו לאחרונה לארגון "חותם" מבנות דתיות הטוענות כי הצבא חודר לפרטיותן בדרך להשגת הפטור משירות צבאי המגיע להן על פי חוק.

בעקבות התלונות מפרסם היום (חמישי) הארגון סרטון חדש הממחיש את החדירה לפרטיות הצעירות הדתיות, המבוסס כולו לטענת אנשי הארגון על שאלות אמתיות שנשאלו נערות שזומנו ללשכות הגיוס ל"ראיונות דת".

בארגון תוקפים את התופעה ומנכ"ל חותם, עמיטל בראלי, אומר, "בניגוד לחוק הדורש מנערה הצהרה על שמירת כשרות ושבת, לשכות הגיוס נטלו לעצמן תפקיד של 'משמרת הצניעות' תוך חדירה ופגיעה בפרטיותן של נערות צעירות כבר בגיל תיכון".

בראלי ממשיך, "הופתענו לגלות שמאות נערות שמגיעות ללשכת הגיוס במטרה למסור את הצהרתן, לצורך תרומה משמעותית במסגרת השירות הלאומי, עוברות שיחות קשות וחקירות באווירה עויינת תוך יצירת אוירה תוקפנית ומשפילה".

"לאחר לימוד של הנושא שארך כשנתיים גילינו כי במסגרת הראיונות נשאלות הנערות, שאלות מביכות החודרות לצנעת הפרט ולחייהן האישיים שלהן ושל בני משפחותיהן. נדהמנו שבצבא הגדילו לעשות כאשר במספר מקרים אף נלקחו מנערות המכשירים הסלולריים שלהן לצורך חיטוט וחיפוש 'תמונות מביכות', ונשאלות שאלות בקשר למידת הצניעות של בני משפחתן", מוסף בראלי.

בעוד כשבועיים צפוי בג"ץ לדון בחוקיות "ראיונות הדת" שמקיימים בצה"ל לבת אשר ביקשה להצהיר כי היא דתייה. לדברי בראלי, "העתירה הוגשה במטרה לעצור את מסע ההשפלות ולחדול מחדירה לפרטיותן של הנערות".