לפיד והלמיש
לפיד והלמישצילום: דוברות

יו"ר מפלגת יש עתיד, ח''כ יאיר לפיד, קיים היום (חמישי) שורה של פגישות עם בכירים בפרלמנט הגרמני במטרה לגייס אותם למהלך להוצאת ארגון חיזבאללה מחוץ לחוק באירופה.

לפיד נפגש עם נשיא הבונדסטאג, וולפגנג שויבלה, יו"ר ועדת החוץ, ד"ר נורברט למרט, ויו"ר ועדת ההגנה, וולפגאנג הלמיש, והציג לעשרות חברי פרלמנט בגרמניה כיצד חיזבאללה משתמש בלגיטימציה שניתנת לזרוע המדינית של הארגון באירופה על מנת לגייס כספים, מתנדבים ולייצר נתיב העברת כסף לטרור.

"קיימתי היום סדרת פגישות עם נשיא הבונדסטאג וחברי פרלמנט בכירים בגרמניה במהלכן דנו דיון עומק על הצורך להוציא את החיזבאללה מחוץ לחוק באיחוד האירופי", אמר לפיד. ''יש לזה משמעות לא רק סימבולית אלא גם מעשית - לעצור את נתיב הכסף של חיזבאללה שמתרגם את עצמו אחר כך לטילים ורקטות שמכוונים על ישראל, על הילדים שלנו.

''הם הבינו, הם ידידי אמת של ישראל, ואנחנו מתחילים מפה פעולה שנמשכת כבר די הרבה זמן, שבסופה החיזבאללה יוצא אל מחוץ לחוק באירופה כולה", הדגיש שר האוצר לשעבר.

בשנה האחרונה מוביל לפיד יחד עם קבוצה של חברי קונגרס אמריקאים וחברים בפרלמנט האירופאי מהלך שמטרתו לגרום לאיחוד האירופי להכריז על הזרוע המדינית של החיזבאללה כארגון טרור.

בארה"ב, חבר הקונגרס, טד דויטש, כבר העביר בקונגרס את החלטה 359 הקוראת לאיחוד האירופי להכריז על החיזבאללה כארגון טרור והליגה הערבית כבר הכריזה עליו ארגון טרור בשנת 2016.

לפני כחודשיים נפגש לפיד עם שרת החוץ של האיחוד, פדריקה מוגריני, וביקש ממנה לפעול לשינוי מדיניות האיחוד לגבי החיזבאללה. במקביל העבירו לה 60 חברי הפרלמנט האירופי מכתב משותף הקורא להוצאת הזרוע המדינית של החיזבאללה מחוץ לחוק באירופה.