השקת הספר "אדוני ראש הממשלה''
השקת הספר "אדוני ראש הממשלה''צילום: חיה פרידמן

ספרו החדש של יהודה אבנר - "אדוני ראש הממשלה: מאחורי הקלעים של הנהגת ישראל", הושק הערב (ראשון) במרכז מורשת בגין בירושלים.

ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) אמר באירוע כי אם ראש הממשלה המנוח יצחק רבין ז"ל היה יודע את המחיר של הסכמי אוסלו, הוא לא היה עושה אותם כפי שנעשו.

"מההכרות שלי איתו, להערכתי אם ידע מה המחיר שמדינת ישראל הולכת לשלם בעקבות הסכמי אוסלו. אם הייתי אומר שהסכמי אוסלו לא היו יוצאים לעולם - להערכתי - הוא לא היה מקבל או עושה את הסכמי אוסלו כפי שהם נעשו.

''אני חושב יותר מזה, כשאתה מנהל מו"מ אתה מנהל אותו מתוך רצון וכוונה ששני הצדדים הן הצד הפלסטיני והן הצד הישראלי יצליחו להגיע לנקודה שממנה העתיד אמור להיראות שונה... הסכמי אוסלו לא היו דומים למה שהם היו. זו אמירה לא פשוטה ואמירה דרמטית. גם אני חושב שאם היו יודעים מבעוד מועד- המחיר היה כבד מדי", אמר כבל.

שר המדע אופיר אקוניס (הליכוד) התייחס לדיון על פסקת ההתגברות כשהסביר על בסיס ציטוטים של מנחם בגין ז''ל כי בגין דווקא תומך בפסקת ההתגברות.

"גם מנחם בגין הגדול שאמר את המשפט האלמותי אחרי בג''ץ אלון מורה - יש שופטים בירושלים, הבין וידע כדמוקרט גדול שבמדינתנו ישנה הפרדת רשויות, השופטת שאנו מכבדים אותה, המחוקקת שהיא סמל הריבונות והמבצעת שהיא הממשלה וכך זה צריך להיות", אמר אקוניס.

באירוע, שהתקיים בהנחיית העיתונאי עמית סגל, השתתפו גם סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי וסגן השר מייקל אורן.