אביתר אלבאז ויצחק כהן
אביתר אלבאז ויצחק כהןצילום: יח"צ

תנועה חדשה בשם 'מעורב ירושלמי' הודיעה על כוונתה להתמודד למועצת העיר ירושלים בבחירות שייערכו בסוף חודש אוקטובר.

את התנועה החדשה הקימו אביתר אלבאז, העומד כיום בראש ארגון ההצלה אלו"ן לאיתור וחילוץ נעדרים ויצחק כהן, הנחשב לאבי הנוער החרדי הנושרי בירושלים.

עבור אלבאז ההחלטה להתמודד למועצת העיר ירושלים תהיה סוג של סגירת מעגל. בהיותו בן 12 בלבד בשנת 2003 ניצל מפיגוע תופת שביצע מחבל מתאבד שהתחפש לחרדי באוטובוס קו 14 במרכז העיר.

"עמדתי בסמוך לאוטובוס בזמן שהתפוצץ. נפצעתי והייתי מאושפז במשך מספר חודשים. אני סוחב את הטראומה עד היום, אבל כבר לפני שנים קיבלתי החלטה לעזור ולסייע לציבור כמה שאני רק יכול. לפני שש השנים הקמתי ועמדתי בראש ארגון לאיתור וחילןץ נעדרים. כעת אני מקווה לשרת את הציבור ובמיוחד את אוכלוסיית החלשים מתוך בניין העירייה", מספר אלבאז.

לדבריו, "האג׳נדה של ׳מעורב ירושלמי׳ תתמקד ב׳תיקון עוולות׳ שנעשו לתושבים בירושלים במהלך השנים בתחומים שונים כמו ארנונה, חניה, ניקיון העיר ועוד. הרבה מדברים גבוהה גבוהה על דאגה לפרט ולחלש. אבל אני ושותפיי לדרך, נהיה בע״ה גם הראשונים ליישם זאת הלכה למעשה".

יצחק כהן, תושב נווה יעקב וחברו של אלבאז לרשימה מוסיף, "הגיע הזמן שנחבק את הנוער החרדי הנושר וניתן לו את היחס הראוי ולא התעלמות ושרק מובילה אותם להידרדרות וחלילה למחשבות אובדניות".

"'מעורב ירושלמי' שמה למה למטרה לקדם בעיקר את האג'נדה החברתית עירונית בירושלים, ובכלל זה- הדאגה לאותם צעירים וצעירות שמסיבות שונות נזרקו מהחברה החרדית ומצאו עצמם מנסים להתמודד ולשרוד- לבד", הוסיף כהן.

לדבריו, "בעיר ירושלים יש עשרות צעירים וצעירות כאלה שקולם כמעט לא נשמע, זעקתם לא מטופלת והגורמים המוסמכים, בעיקר מתעלמים"

"מצאתי אוזן קשבת ובעיקר הסכמה והבנה על הדרך ברשימת 'מעורב ירושלמי' ולכן החלטתי להצטרף לרשימה לקראת הבחירות הקרובות. אני חושב שיש כאן אמירה ובעיקר בשורה אמיתית לאותם צעירים וצעירות- שיש להם כתובת. אנחנו כאן כדי לסייע להם, לשקם את חייהם ובעיקר להחזיר אותם לחברה ולמשפחה שזרקו אותם רק כי לא הבינו ולא זיהו את המשבר הנפשי בו היו מצויים", סיכם כהן.